اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. فروردين 1395 - 10:00   |   کد مطلب: 17261
امام جمعه تویسرکان گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی مهمترین راهبرد در جهت درمان مشکلات اقتصادی کشور محسوب می شود.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام مرتضی موحدی  در گفت و گو با ایرنا افزود: تهدید حوزه اقتصاد یکی از مهمترین تهدیدهایی به شمار می رود که موجب ایجاد معضلات متعدد در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می شود.
وی اذعان کرد: اگر راهبرد اصلی و اثر بخشی برای مدیریت حرکت اقتصادی کشور وجود نداشته باشد بی شک شاهد افزایش سطح مشکلات در بخش های مختلف خواهیم بود.
وی تکیه بر توانمدی های داخلی، گذر از رکود اقتصادی با تکیه بر اقتصاد درون محور و مصون سازی حوزه اقتصاد در برابر تهدیدهای اقتصادی دشمنان را از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: ارکان و پایه های اقتصادی کشور باید به گونه ای تنظیم شوند که مملکت توانایی اداره بخش های مختلف بدون تکیه کامل بر دیگر کشورها را داشته باشد.
حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها و البته غیر از رژیم اشغالگر قدس تعامل برقرار می کند اما گره گشایی از مشکلات اقتصادی و معیشتی را تنها معطوف به معادلات خارجی نمی کند.
وی ادامه داد: به حداقل رساندن وابستگی بودجه عمومی کشور به صادرات نفتی و استفاده بهینه از ظرفیت های متنوع حوزه اقتصاد داخلی، از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی به شمار می روند که تحقق آنها نیازمند عزم و اراده ملی و فراگیر است.
امام جمعه تویسرکان خاطرنشان کرد: اگر برای حل معضلات اقتصادی همواره نگاهمان به خارج از مرزهای خود باشد بی شک هیچ نتیجه ای جزء وابستگی و تحقیر ملت ایران و افزایش مشکلات در پی نخواهد داشت.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان است.
انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان