اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1395 - 14:15   |   کد مطلب: 17329
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) همدان ،عرصه اشتغال خانگی برای بانوان را بسیار نو پا دانست و آن را ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری بانوان بیان کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از شبنم ها، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه بیشتر فعالیت های بانوان در قالب حوزه های آموزشی، مشاغل خانگی، کارآفرینی و صنایع دستی می باشد گفت:بسیج سازندگی در حوزه تولید محصولات دامی، طیور و کشاورزی نیز با هدف ایجاد امنیت غذایی و گسترش تولیدات خانگی و مبارزه با تحریم ها اقدامات موثری را انجام داده است.

صادقی با بیان این مطلب که کسب آموزش و مهارت از اصلی ترین سرمایه های هر فردی است تصریح کرد: یکی از اولویت های این سازمان ارائه خدمات آموزشی به متقاضیان تسهیلات بوده که در این عرصه نیز بیش از 50 در صد متقاضیان را بانوان تشکیل می دادند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان در عرصه های پرورش زنبور عسل ، پرورش ماکیانو دام و طیور  همچون مرغ و بوقلمون و اردک  دارای پتانسیل خوبی است گفت : استقبال  و فعالیت بانوان بیشتر در زمینه های پرورش قارچ؛و تولیدات گلخانه ای و صنایع دستی است.

صادقی ادامه داد آموزش غریب به 2000 نفر در زمینه قالی بافی همراه با اعطای تسهیلات از دیگر اقدامات این سازمان در خصوص اشتغال بانوان بوده است.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی همچون تهیه و توضیع ترشی جات و شوری جات،عرقیات ، اسانس گیری و فراوری لبنیات خشک کردن و بسته بندی  از عرصه هایی است که بانوان در آن خوب ورود پیدا کرده اند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که برای موفقیت در عرصه اشتغال خانگی و اقتصاد مقاومتی  باید از کشور هایی که در این زمینه موفق بوده اند الگو برداری کنیم اظهار داشت : این سازمان آمادگی حمایت از افرادی که به منظور اشتغال زایی از شهر ها به روستا ها مهاجرت می کنند را دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه: نقش بانوان در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بسیار برجسته است گفت: عرصه اشتغال خانگی ظرفیت بسار مناسبی برای سرمایه گذاری بانوان است.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان