اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. فروردين 1395 - 12:12   |   کد مطلب: 17348
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه جاهلیت مدرن نگاهی تحقیرآمیز نسبت به زن دارد، گفت: احیاء جایگاه و شخصیت زن در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی دشتکی صبح دوشنبه در جمع بانوان شاغل در تبلیغات اسلامی همدان با تبریک هفته زن افزود: اسلام به‌عنوان آخرین و کاملترین دین الهی عزت خدادادی را به جامعه زنان برگرداند.

وی بابیان اینکه اسلام تفکر جاهلیت بشری را درمورد زنان و دختران باطل کرد، گفت: اسلام با نفی برتری طلبی‌های جنسی، قومی و نژادی تنها ملاک برتری را تقوا و پرهیزکاری و توجه به فضایل اخلاقی و ارزش‌های معنوی اعلام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد: زن می‌تواند در پیشگاه الهی به مقامی برسد که غضب و رضایت او غضب و رضایت خداوند متعال را درپی داشته باشد.

وی یادآور شد: هر کجا حساسیت بیشتر و تاثیر گذاری افزون تری در میان باشد قطعا نیازمند توجه بیشتری است به همین دلیل جایگاه زن نیازمند توجه و اهتمام ویژه ای در جامعه است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی عنوان کرد: امام خمینی(ره) به‌عنوان احیاء گر اسلام ناب محمدی به مقابله با تفکر و نگاه غرب به زن به‌عنوان کالا وابزاری در دست جاهلیت نوین پرداخت.

وی گفت: امام خمینی (ره) باشخصیت بخشیدن به زنان، جایگاه عزتمند آن‌ها را احیا کرد و با نهادینه کردن اینکه مرد از دامن زن به معراج می‌رود، عزت و عظمت و پیشرفت جامعه را درگرو توجه به جایگاه و نقش سازنده زنان دانست.

حجت الاسلام دشتکی عنوان کرد: زن به عنوان نقش آفرینی موثر در فضای خانواده و جامعه در اسلام مورد توجه بوده و انقلاب اسلامی چنین جایگاهی را احیا کرد و به زن به عنوان عنصری موثر ارزش و بهای زیادی قائل شد.

وی افزود: جاهلیت مدرن همچون جاهلیت قبل از اسلام نگاهی تحقیرآمیز نسبت به زن داشته و زنان را به برده‌داری نوین کشانده است.

وی همچنین بااشاره به نامگذاری امسال و تاکید دوباره بر تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری مکرر در سال‌های گذشته نسبت به این موضوع تأکید داشتند و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در سال ۹۲ابلاغ فرمودند.

وی تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید با این موضوع مهم شعاری برخورد کرد را موردتوجه قرارداد و افزود: با توجه به نقش تعیین‌کننده اقتصاد در جنبه‌های مختلف توسعه‌ کشور، باید همه اقشار مختلف جامعه به‌خصوص مسئولان و برنامه‌ریزان کشور نسبت به این مهم بیشتر احساس وظیفه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اقدامات خصمانه دشمنان را تلاش در ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و به‌زانو درآوردن ملت سرافراز ایران اسلامی دانست و افزود: مصون‌ داشتن کشور از توطئه‌های دشمنان، حفظ استقلال و توسعه کشور در همه زمینه‌ها و رفع مشکلات از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان