اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 12:14   |   کد مطلب: 17433
مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: با جلوگيري از فرار مالياتي و به تبع آن افزايش درآمدهاي مالياتي حاصل شده، به تحقق اقتصاد مقاومتي کمک خواهد شد.

مدير کل امور مالياتي استان همدان در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، ضمن تشريح آخرين وضعيت عملکردي اداره کل امور مالياتي استان در سال گذشته، با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل افزودند: بيانات مقام معظم رهبري مبني بر قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي و جايگزين کردن آن با درآمدهاي غير نفتي و درآمدهايي که در بلند مدت براي دولت و اقتصاد کشور قابل اتکاست و از همه مهمتر درآمدهاي حاصل از وصول ماليات است و ما نيز مي بايست به سهم خود در راستاي کاهش هر چه بيشتر وابستگي به درآمدهاي ناپايدار مثل درآمدهاي نفتي به دولت کمک نماييم.

محمد خليفه در ادامه تصريح کرد: البته نمي توان به طور کامل از درآمدهاي نفتي هم صرفنظر کرد، چرا که منابع نفتي ، براي کشور ما يک منبع بزرگ و قابل استفاده است و مشکل مهم در سر راه تحقق اقتصاد مقاومتي اين است که ما بخواهيم از درآمدهاي پايدار از جمله ماليات غافل شويم و صرفا به درآمدهاي نفتي تکيه نماييم.

وی ادامه داد: البته  با بهره گيري درست ازهر دو منبع مهم سرعت رشد اقتصادي کشور را می توان بالا برده و به تبع آن به توسعه همه جانبه شتاب ببخشيم ، اما موضوعي که مهم است اين است که نقش درآمدهاي نفتي در اقتصاد کشور بايد به مرور زمان کم شود.

مدير کل امور مالياتي استان همدان اظهار کرد: در سال گذشته علي رغم مقاومتهايي که براي پرداخت ماليات از سوي برخي موديان صورت گرفت، توانستيم درآمد بالاي 90 درصدي را محقق کنيم .

خلیفه با اشاره به راه های افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: يکي از راه هاي افزايش درآمدهاي مالياتي جلوگيري از فرار مالياتي است که اين مهم در سال جديد با اقداماتي که در چند سال اخير و مخصوصاً سال گذشته در سراسر کشور براي اجراي طرح جامع مالياتي پيگيري و صورت گرفته محقق خواهد شد،که ما نيز با جديت و حساسيت به دنبال اين موضوع بوده و هستيم.

وی خاطر نشان کرد: با جلوگيري از فرار مالياتي و به تبع آن افزايش درآمدهاي مالياتي حاصل شده و به تحقق اقتصاد مقاومتي کمک خواهد شد و لذا سازمان امور مالياتي از پيشتازان تحقق اقتصاد مقاومتي در اقدام و عمل بوده و امسال نيز بنا بر فرمايش و تأکيد مقام معظم رهبري اين کار مهم را با تلاش مضاعف پيگيري خواهد کرد.

/انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان