اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. فروردين 1395 - 9:03   |   کد مطلب: 17562
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: اگر مشکلات بانکی را حل نکرده و قوانین زائد را حذف نکنیم، توان سرمایه‌گذاری خارجی و حتی داخلی را نیز نخواهیم داشت.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ علی‌اصغر زبردست در دیدار نوروزی فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه اگر قرار است در استان و کشور اتفاقاتی در حوزه تولید و اشتغال رخ دهد توسط فعالان اقتصادی خواهد بود، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید که به نام اقتصاد مقاومتی خوانده شده و امیدی که با تحقق برجام در سال گذشته رخ داد، شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سخت‌ترین سالی بود که از ابتدای انقلاب تاکنون پشت سر گذاشتیم، افزود: با این امید که سیاست‌های دولت تدبیر و امید یکی پس از دیگری خود را نشان دهد، سال گذشته را پشت سر گذاشتیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان همدان با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی بیش از دیگران مسائل تحریم و برجام را درک می‌کنند، تصریح کرد: اگر دولت تدبیر و امید ظرف چند سال گذشته، هیچ کاری نکرده و تنها تحریم را رفع کرده باشد حداقل 30 درصد از فشاری که بر اقتصاد وارد شده را کم کرده است.

زبردست با اشاره به اینکه اگر بنا باشد به مواردی که در سیاست‌های اقتصادی برسیم، راهی جز اجرای برجام نداریم، خاطرنشان کرد: حدود هشت بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به طور مستقیم به اجرای برجام بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اگر برجام رخ ندهد نمی‌توان به اهداف اقتصاد مقاومتی رسید، گفت: آنچه در اجرای برجام رخ می‌دهد را می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با بیان اینکه همه بزرگان نظام برجام را دنبال کردند تا تحقق یابد، افزود: اگر قرار است که به پنج درصد رشد اقتصادی برسیم باید با دنیا تعامل کرده و مسائل بین‌المللی را حل کنیم.

زبردست با اشاره به اینکه به خاطر عدم جابه‌جایی پول 30 درصد بر هزینه‌های ما اضافه شده بود، تصریح کرد: اگر بنا باشد ما از بحران به سلامت عبور کنیم، پنج پیشنهاد برای دولت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دولت باید کوچک‌سازی شده و امور کشور به بخش خصوصی واگذار شود، ادامه داد: البته تاکنون این کار در دولت‌های گذشته و این دولت دنبال شده، اما هنوز بدنه دولت و کارشناسان همکاری لازم را ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با تأکید بر اینکه 10 درصد اقتصاد کشور دست بخش خصوصی واقعی است، خاطرنشان کرد: اگر واگذاری امور به بخش خصوصی رخ ندهد این بخش نمی‌تواند خود را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه باید به جذب سرمایه‌گذاری خارجی بپردازیم، گفت: اگر مشکلات بانکی را حل نکرده و قوانین زائد را حذف نکنیم، توان سرمایه‌گذاری خارجی و حتی داخلی را نیز نخواهیم داشت.

زبردست با بیان اینکه هنوز هیأت‌های اقتصادی خارجی به ما اعتماد کامل پیدا نکرده‌اند، اظهار کرد: بخش خصوصی باید گفتمان را آغاز کند و از شرایط فعالیت بگوید زیرا در صورت پیش نرفتن مطلوب مذاکرات، در جذب سرمایه‌گذاری موفق نخواهیم شد.

وی اصلاحات بانکی و نرخ واقعی ارز را از دیگر موارد پیشنهادی دانست و افزود: باید مالیات گرفته شود و از نفت دل کند، اما باید از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه شفافیت را باید در امور مختلف در رأس امور قرار دارد، تصریح کرد: باید مقابله موثر با فساد که باعث از بین رفتن محیط رقابتی می‌شود را سامان داد.

وی با بیان اینکه ما راهی جز فعال کردن صادرات غیر نفتی نداریم، ادامه داد: برای این کار باید تولید کالای رقابتی را مد نظر قرار دهیم و توان تولید داخلی برای تسخیر بازارهای بین‌المللی را به کار بندیم.

زبردست در تشریح اقدامات اتاق بازرگانی که در سال گذشته رخ داده، خاطرنشان کرد: ما در عضوگیری و صدور کارت اتاق بازرگانی به اهداف خود نرسیدیم و کمی افت داشتیم.

وی با بیان اینکه 250 نفر عضو جدید کارت بازرگانی دریافت کردند، گفت: به دلیل رکود اقتصادی برخی از کارت‌های بازرگانی‌ها لغو شد و به دلیل برخی از مشکلات مالیاتی و بیمه نیز تعدادی از کارت‌ها تمدید نشد به طوری که در اتاق بازرگانی بیش از 9 درصد رشد نداشتیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی در همدان با بیان اینکه در سال جاری مقررات عضوگیری ساده‌تر شده است، افزود: در بحث آموزش یک اقدام موثر و خوبی صورت گرفته است به طوری که افراد بسیاری در دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه مجوز دانشگاه علمی و کاربردی اخذ کردیم، تصریح کرد: در سال جاری دانشجو برای دو مرکز همدان و ملایر گرفته خواهد شد.

زبردست با تأکید بر اینکه آموزش کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، ادامه داد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی 15 ماده را تصویب کردیم و مشکلات مطرح شده در بخش‌هایی چون کشاورزی و محیط زیست برطرف شد.

وی با بیان اینکه در بخش اطلاع‌رسانی و اخبار یک هفته‌نامه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: جای یک نشریه ملی در اتاق بازرگانی همدان خالی بود که مجوز آن اخذ و شماره اول آن نیز منتشر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با تأکید بر اینکه کمیسیون‌های مختلف در این نهاد تشکیل شده است، گفت: پنجشنبه‌ها یک صبحانه کاری با مدیران برگزار می‌شود و مشکلات بخش خصوصی بیش از ورود به شورای گفت‌و‌گو بررسی می‌شود که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های دولتی نیز مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای همدلی و همکاری در استان وجود دارد، اظهار کرد: هیچ کس جز فعالان اقتصادی نمی‌توانند در حوزه تولید و اشتغال تأثیرگذار باشند که این اتفاق نیز بدون همکاری و همدلی رخ نمی‌دهد.

زبردست با بیان اینکه فضای همدلی و همکاری باید در بدنه دستگاه‌های دولتی نیز تسری پیدا کند، افزود: اتاق داوری آموزش‌هایی را برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته تا قراردادها به شکلی مناسبی به ویژه در عرصه بین‌المللی منعقد شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در مجامع بین‌المللی از فعالان اقتصادی دفاع کند، افزود: قول‌هایی که در حوزه حقوقی و مالیاتی داده بودیم را عملیاتی کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان تصریح کرد: کارشناسان در اتاق بازرگانی حضور دارند اما هنوز استقبال مناسب از سوی فعالان اقتصادی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های قوی و مطرح استان را در یک ساختمان مجزا جانمایی کردیم، خاطرنشان کرد: یک زمین در جاده تهران خریداری شده تا یک ساختمان مطلوب در شأن اتاق بازرگانی احداث کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان