اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. فروردين 1395 - 10:58   |   کد مطلب: 17564
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر همدان طرح خاک خورده پیاده‌راه‌سازی را می‎‌خواهند اجرا کنند، گفت: طرح پیاده‌راه‌سازی 6 خیابان اصلی همدان به اصناف ضرر می‌زند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، رضا البرزی در نخستین اجلاس ماهانه اتاق اصناف استان همدان از عملکرد شهرداری و شورای شهر همدان انتقاد کرد و با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر به طور مجدد طرح خاک خورده پیاده‌راه کرده 6 خیابان اصلی شهر همدان را مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: اجرای طرح پیاده‎راه با خیابان‌های بوعلی و اکباتان در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفعه پیش که طرح پیاده‌راه‌سازی اجرا شد اصناف متضرر شدند، بیان کرد: این طرح‌های نابجا و کارشناسی نشده به اصناف ضرر می‌زند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با اشاره به اینکه مطب پزشکان در خیابان‌های اصلی شهر قرار دارد و تخلیه بار نیز در این خیابان‌ها صورت می‌گیرد، افزود: همدان دارای اقلیم سردی است و پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ها تردد را در فصل سرما برای مردم سخت می‌کند و مردم با مشکل دسترسی با خدمت مواجه می‌شوند.

وی در ادامه از تبدیل پارکینگ خودروهای شخصی در سرگذر همدان به پارک‌سوار انتقاد کرد و با بیان اینکه در این پارکینگ یک‌هزار خودروی شخصی پارک می‌شد، افزود: تصمیم تبدیل پارکینگ سرگذر به پارک سوار بدون پیش‌بینی پارکینگ برای خودروهای شخصی صورت گرفته است.

البرزی با بیان اینکه در 10 روز گذشته تمام تلاش خود را کرده و به همه جا سر زده‌ایم تا برای این پارکینگ فکری شود اما نتیجه‌ای نداد، افزود: در این پارکینگ فقط اتوبوس وجود دارد و فقط هم مربوط به دو یا سه خط اتوبوس است.

وی ادامه داد: در پارکینگ سرگذر همدان فضای بزرگی وجود دارد که اتوبوس‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند در حالی که می‌شد قسمتی به خودروهای شخصی اختصاص می‌یافت اما ورود خودروی شخصی ممنوعیت دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان ادامه داد: مردمی که با اتوبوس به بازار می‌آیند نمی‌توانند خرید عمده انجام دهند در نتیجه بازار به سمت رکود می‌رود.

وی گرانی میوه و تره‌بار و رکود بازار سرگذر را از نتایج پارک‌سوار کردن پارکینگ سرگذر دانست و تصریح کرد: در بازار سرگذر رقابت وجود داشت و میوه و تره‌بار با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه می‌شد که با این کار بازاریان متضرر شده و در نهایت پراکنده می‌شوند.

البرزی با بیان اینکه پراکندی و رکود بازار سرگذر موجب بیکاری 2 هزار نفر می‌شود، بیان کرد: طبق گفته مسئولان، همدان نیاز به 11 هزار واحد پارکینگ دارد پس چرا باید پارکینگ سرگذر حذف شود در حالی که راحت می‌شد اتوبوس‌ها را به رینگ دوم شهر برد.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک چهارم مشتریان دیگر به بازار سرگذر مراجعه نمی‌کنند، بیان کرد: در بازار سرگذر فقط میوه و تره‌بار عرضه نمی‎شود بلکه مرغ و گوشت، آهن‌آلات، مصالح و ... نیز عرضه می‌شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه 600 وانت بار فروش در همدان فعالیت می‌کنند که مالیات نیز پرداخت نمی‌کنند، افزود: اگر 2 هزار نفر کارکنان بازار سرگذر بیکار شوند 2 هزار وانت‌بار فروش میوه به این شهر اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان