اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. فروردين 1395 - 16:27   |   کد مطلب: 17644
معاون توسعه مدیریت استانداری همدان:
باید برای احیا و حفظ شعائر دینی در جامعه تلاش کرد
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان گفت: باید برای احیا و حفظ شعائر دینی در جامعه و به‌خصوص ادارات تلاش کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر؛ رضا قیاسی ظهر دوشنبه در جلسه گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه حیات معنوی انسان‌ها، بشر را از همه موجودات متفاوت کرده است، گفت:عقل و اختیار موجب تفاوت برجسته در انسان‌ها‌ شده است.

وی بابیان اینکه در حیات معنوی انسان‌ها نماز پایه و اساس دین است، گفت: نماز محور تمام اعمال انسان است چراکه اگر نماز پذیرفته نشود دیگر اعمال او مقبول درگاه الهی قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح اقامه نماز جماعت در ادارات با همکاری ستاد اقامه نماز عنوان کرد: حضور ۸ ساعته کارمندان در ادارات قسمت قابل‌ملاحظه‌ای از ۲۴ ساعت شبانه‌روز را تشکیل میدهد که باید برای تقویت روح و روان هر فرد مسائل معنوی به‌خصوص اقامه نماز در آن گنجانده شود.

قیاسی بابیان اینکه امروز موضوع نماز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان رکن و اساس مدنظر قرارگرفته است، عنوان کرد: مسائل معنوی و اقامه نماز باید دردستور کار ادارات باشد.

وی بابیان اینكه همه باید برای اقامه نماز تلاش كنند، اظهار داشت: مدیران باید در این زمینه پیش‌قدم باشند زیرا تاثیر حضور آنان بیش از سایر افراد است و موجب تشویق دیگران به احیاء شعائر دینی خواهد شد.

قیاسی با تأکید بر این كه آسیب‌های فرهنگی در زمینه فرهنگ نماز باید شناسایی و مطالعه شود، افزود: توجه به اقامه نماز باید مورد توجه قرار داشته باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان نیز با اشاره به توافقنامه چهارجانبه دستگاه‌های اجرایی با ائمه جمعه گفت: فرم استعلام اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی بر عهده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام جواد حیدری افزود: مسئولیت هماهنگی ائمه جماعات ادارات کل استان نیز به تبلیغات اسلامی شهرستان همدان تفویض اختیار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان