اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. فروردين 1395 - 21:26   |   کد مطلب: 17646
معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در سال‌های گذشته، نه تنها استراتژی آب به خوبی مشخص نشد، بلکه اولویت‌بندی پروژه‌ها را نیز شاهد نبودیم.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ محمودرضا عراقی  در مراسم شکرگزاری سرریز سد سرابی در تویسرکان، اظهار کرد: زحمات زیادی برای احداث این سد کشیده شد تا از این طریق منابع آبی مردم تأمین شود.

وی مدیریت منابع آبی را مهم و ضروری دانست و با بیان اینکه باید استفاده بهینه از این نعمت خدادادی سرلوحه کار همگان باشد، تشکیل تعاونی آب‌بران در تویسرکان را کاری ارزشمند عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: تشکیل این تعاونی ضمن تقویت مشارکت مردمی در بهره‌برداری از آب، زمینه‌ساز مصرف بهینه در شهرستان خواهد بود.

این مسئول با اشاره به انتقاد برخی از ساخت سد سرابی تویسرکان گفت: این در حالی است که در مناطق خشک و مستعد خشکسالی، باید نسبت به ذخیره‌سازی آب اقدام شود.

عراقی ادامه داد: اهمیت ساخت این سد به حدی بود که درختان بسیاری در منطقه قطع شد، زیرا مردم خواهان اجرای سد بودند و همین امر باعث شد از دلبستگی‌های خود یعنی درختان، جدا شوند.

وی با اشاره به وجود سد اکباتان در همدان، این سازه را عامل ذخیره آب دانست و افزود: اگر سد اکباتان را نداشتیم، شهرستان همدان با مشکلات بسیاری در حوزه تأمین آب مواجه می‌شد.

معاون عمرانی استاندار همدان ساخت سدهای مخزنی در شهرها را از موضوعات اساسی دانست و گفت: با این اقدام، آب مورد نیاز مردم برای یک یا دو سال ذخیره می‌شود.

وی تأکید کرد: از آن جا که ممکن است هر 10 سال یک بار شاهد بارندگی مناسب در استان باشیم، باید نسبت به ذخیره‌سازی آب اقدام شود.

عراقی با بیان اینکه اگر خط انتقال سد کلان ملایر اجرا شده بود امکان ذخیره آب برای سه سال در این شهرستان وجود داشت، بیان کرد: متأسفانه نه تنها در سال‌های گذشته، استراتژی آب به خوبی مشخص نشد بلکه اولویت‌بندی پروژه‌ها را نیز شاهد نبودیم.

این مسئول ادامه داد: تعدد پروژه‌ها سبب شد اعتبارات عمرانی به این پروژه‌ها اختصاص یابد و در نهایت هیچ یک نیز به بهره‌برداری نرسیدند.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال سد سرابی تویسرکان و کلان ملایر به خاطر کمبود اعتبار، اجرایی نشده است، گفت: در دولت یازدهم تخصیص اعتبارات بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها انجام می‌شود تا کارها به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان