اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1395 - 17:46   |   کد مطلب: 20740

به گزارش صبح الوند؛ به نقل از برنا، بحران یا فاجعه، تفاوت چندانی ندارد. «عیسی کلانتری» می گوید دیگر دیر شده است. وقتی از وضعیت آب صحبت می کنیم، تقریبا عصبانی می شود. وزیر اسبق کشاورزی معتقد است باید فکری به حال کشاورزی و مصرف آب در این حوزه کنیم تا در آینده حدود ۵۰ میلیون ایرانی آواره نشوند و برای تامین آب با هم جدال نکنند. او از احمدی نژاد هم دل پری دارد و معتقد است در حوزه آب بسیار بد و نابخردانه عمل کرده است.

«عیسی کلانتری» وزیر سابق کشاورزی گفت: آب ها در حال شور شدن است و کیفیت هم زمان با کمیت باشدت در حال کم شدن است. اینها فجایعی است که این سرزمین در انتظار آن است. فکر می کنم دیگر دیر شده و روزبه روز هم دیرتر می شود. زمان اقدام مؤثر ۱۰ سال پیش بود.
او افزود: بخش عمده ای از طرح هایی مانند انتقال آب دریای خزر به سمت مرکز کشور و... سیاسی و فانتزی است. مگر چقدر می توانند آب انتقال دهند؟ این کار حتی فاجعه را به تأخیر هم نمی اندازد. متأسفانه در این کشور مسئله آب، هم سیاسی شده، هم گم شده. نسخه نویسان کسانی هستند که متخصص نیستند.
کلانتری تصریح کرد: احمدی نژاد به فیروزکوه رفت و گفت اصلا آب های منفی یعنی چه؟ تراز منفی یعنی چه؟ منطقه ممنوعه یعنی چه؟ هر کس هر جا خواست چاه بزند و برداشت کند، بسیار بد و نابخردانه عمل کرد. کشور به روزی افتاده که راه برگشت هم نداریم. الان در اوج بحران هستیم.
او اظهار کرد: هشت سال پیش کسی که مسکن مهر می ساخت، حرف هیچ کس را گوش نمی کرد. نه به مجلس اهمیت می داد نه کس دیگری. اتفاقا عده ای همین موارد را گوشزد کردند اما گوش کسی بدهکار نبود. کسی که به راحتی سازمان برنامه را منحل کرد و کیسه پول کنارش می گذاشت و دست در آن می کرد و... . بنابراین کار خودش را انجام می داد. کارشناسش هم می آید در بیابان مسکن مهر می سازد. دوباره همان فرد می گوید، دشت ممنوعه یعنی چه؟ هر کس هر جایی خواست چاه بزند. نتیجه این رویکرد همین است که می بینید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان