اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. ارديبهشت 1395 - 22:06   |   کد مطلب: 17688
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه ۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان به صورت رایگان دیالیز می‌شوند، گفت: فعالیت واحد ویژه مراقبت و درمان بیماران دیابتی در بیمارستان‌های استان از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم؛ محمدرضا عبادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام خبر راه‌اندازی فعالیت چرخه مراقبت از بیماران دیابتی از هفته آینده در استان اظهار داشت: بیماران دیابتی که توسط مراکز بهداشتی به کلینیک‌های تشخیصی و درمانی ارجاع داده می‌شوند علاوه بر دریافت خدمات به آنها بسته آموزشی نیز ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی واحدهای بیماران دیابتی در بیمارستان‌های استان، بیماران در این واحدها تحت درمان و مراقبت قرار می‌گیرند و امید می‌رود که خدمات‌رسانی به بیماران دیابتی به طور کامل انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از عوارض افراد مبتلا به دیابتی ایجاد نارسایی کلیوی است که باید با تشخیص زودهنگام در کنترل هر دو بیماری تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه 900 بیمار دیابتی دیالیزی در استان وجود دارند، گفت: این بیماران زیر پوشش شرکت‌های بیمه‎ای هستند و مشکلی در تأمین هزینه‌های درمانی ندارند و در تمام روزهای هفته خدمات دیالیز دریافت می‌کنند.

عبادیان با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در راستای اهدای عضو بیان کرد: بسیاری از بیماران برای ادامه زندگی خود نیازمند اعضای حیاتی سالم دیگران از جمله قلب، کبد، ریه، کلیه و دیگر ارگان‌ها هستند.

وی عنوان کرد: سالانه 20 هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند که از این تعداد 8 هزار نفر با مرگ مغزی از بین می‌روند‍.

وی افزود: از 4 هزار نفر انسان دچار مرگ مغزی که شرایط اهدای عضو را داشته است تنها 700 نفر آنها رضایت به اهدای اعضا در سطح کشور دادند و مابقی ارگان‌های سالم آنها در خاک دفن شد.

عبادیان تأکید کرد: درمان و دیالیز بیماران دیابتی چون جزء بیماران خاص به شمار می‌آیند به صورت رایگان انجام می‌شود و همه زیر پوشش بیمه‌های درمانی هستند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان