اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1395 - 9:09   |   کد مطلب: 17713
رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان خبر داد
سرقت آب فاضلاب در همدان برای آبیاری سبزیجات
رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه برخی اقدام به سرقت آب فاضلاب کرده و از آن برای آبیاری سبزیجات استفاده می‌کنند، گفت: متخلفان شناسایی شده‌اند.

به گزارش صبح الوند، حسینعلی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به معضل آبیاری مزارع کشاورزی و سبزی‌کاری حاشیه شهر همدان با آب فاضلاب اظهار کرد: به منظور کنترل این وضعیت طی چند سال اخیر اقدامات گسترده‌ای در سطح استان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد اقدام به سرقت آب فاضلاب کرده و از آن برای آبیاری سبزیجات استفاده می‌کنند، گفت: تمام افراد متخلف در این زمینه با هکتار زمینی که زیر کشت آب فاضلاب می‌رود، شناسایی شده است.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه همدان جزو استان‌هایی است که در آن کشت زیادی با آب فاضلاب صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 32 مورد پرونده قضایی در شهر همدان تشکیل شد و جریمه‌های سنگینی نیز برای متخلفان، نظیر یک سال حبس و جزای نقدی 10 میلیون تومانی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پس از برخورد با متخلفان، بسیاری از آنها نیز از کار خود دست کشیدند، افزود: متاسفانه این جریان همچنان توسط برخی از متخلفان و سودجویان ادامه داد.

نوروزی گفت: شرکت آب و فاضلاب با همکاری نیروی انتظامی شبانه وسایل مورد استفاده بسیاری از متخلفان را ضبط کرده و آنها را نیز به مراجع قضایی معرفی کرده است.

وی بیان کرد: چیزی که بسیار مهم و تأثیرگذار بوده، این است که زمین‌های زیر کشت این نوع سبزیجات در فضای شهری قرار گرفته که کاربری کشاورزی ندارد.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه شهرداری و جهاد کشاورزی نباید در چنین جاهایی اجازه کشت را بدهند، گفت: به عنوان مثال زمین اطراف بلوار آیت‌الله نجفی جزو محدوده شهر است و کاربری کشاورزی ندارد و باید جلوی کشت در آنجا گرفته شود.

وی با تأکید به حمایت از کشت گلخانه‌ای از سوی صنایع غذایی و سازمان جهادکشاورزی، تصریح کرد: برای جلوگیری از تخلفات باید کشت گلخانه‌ای را توسعه داد.

نوروزی با بیان اینکه مردم رغبت به خرید سبزی سالم دارند و وقتی به اندازه کافی سبزیجات سالم و کشت گلخانه‎ای در اختیار قرار گیرد، آنها تصمیم به خرید سبزیجات از جای مطمئن می‎کنند، گفت: کشت گلخانه‌ای به جای کشت سبزیجات با آبیاری فاضلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همواره در ابتدای سال و فصول گرم با نصب بنر و اطلاع‎رسانی، آموزش به کشاورزان را در برنامه داریم تا از تخلفات جلوگیری شود، افزود: توزیع بروشور در نحوه سالم‎سازی سبزیجات در کلاس‌های آموزشی از دیگر اقدامات بوده است.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان در پایان سخنانش گفت: مردم باید در شستن سبزیجات دقت کافی داشته باشند و نحوه سالم‌سازی آن را یاد بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان