اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1395 - 8:43   |   کد مطلب: 17739
رئیس پلیس راهور استان همدان از کاهش ۶۰ درصدی وقوع تصادفات فوتی در فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، سرهنگ حسین طلائی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی در سال ۹۴ و صفر بودن تصادفات فوتی در طرح نوروزی سال جاری گفت: خوشبختانه سیر نزولی تصادفات فوتی در معابر درون‌شهری استان همدان همچنان ادامه دارد و در فروردین‌ماه سال جاری نیز وقوع تصادفات فوتی ۶۰ درصد کاهش‌یافته است.

سرهنگ طلائی در ادامه افزود: در فروردین‌ماه سال جاری تنها دو فقره تصادف منجر به فوت در شهرهای استان اتفاق افتاده که هر دو مابین خودرو و موتورسیکلت بوده که راکبین موتورسیکلت به علت جراحات وارده فوت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه موتورسواران باید نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه و مجاز و استفاده از کلاه ایمنی در حفظ جان خود کوشا باشند، گفت: اصلاح هندسی و ترافیکی در داخل معابر شهری، اجرای طرح‌های ترافیکی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم سبب کاهش تلفات ناشی از تصادفات درون‌شهری شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان همدان نیز در این نشست از برخورد با قهوه‌خانه‌های غیرمجاز در همدان خبر داد.

سرهنگ احمد رحیمی با اشاره به دریافت اخباری مبنی بر عرضه قلیان در تعدادی از سفره‌خانه‌های سطح شهر همدان و نگرانی شهروندان و خانواده‌ها از حضور جوانان، نوجوانان و دانش آموزان در این محل‌ها، گفت: این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار عوامل بازرسی اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی قرارگرفته است.

وی افزود: مأموران این پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی و همکاری عوامل مرکز بهداشت همدان، در یک اقدام ضربتی و غیرمترقبه در بازرسی از یکی از واحدهای صنفی تعداد ۳۴ عدد قلیان به همراه متعلقات مربوطه، دوقبضه قمه و سه دست آلات قمار کشف کردند.

وی اضافه کرد: این  قهوه‌خانه نیز به دلیل تخلفات انتظامی و بهداشتی پلمپ و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و متصدی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان همدان همچنین از شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز ساخت بستنی غیرمجاز در همدان خبر داد و گفت: در پی خبری مبنی بر فعالیت كارگاهی در امر تهیه و توزیع بستنی غیرمجاز در شهر همدان، مأموران نظارتی پلیس امنیت عمومی استان پس از انجام بررسی‌های اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضایی، با همکاری و حضور كارشناسان مرکز بهداشت از این کارگاه دریکی از محله‌های همدان بازرسی کردند.

وی در ادامه افزود: این کارگاه فاقد پروانه و مجوز فعالیت بود و به‌صورت پنهانی و غیرمجاز اقدام به تهیه و توزیع بستنی در شرایط نامناسب و غیربهداشتی می‌کرد که در بازرسی از داخل کارگاه، یک هزار کیلوگرم بستنی، ۲۰ هزار عدد نان بستنی، ۲۰ کیلوگرم انواع رنگ و اسانس، ۱۰۰ کیلوگرم مخلوط شیر غیرپاستوریزه، شکر و گلاب غیرمجاز و غیربهداشتی کشف شد.

وی اظهار داشت: این واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط انتظامی و بهداشتی و نداشتن مجوز فعالیت، پلمب و افراد فعال در کارگاه به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرکز بهداشت همدان شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان همدان با قدرانی از همکاری مردم با پلیس در انجام مأموریت‌ها عنوان کرد: پلیس با تشدید اقدامات كنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان