اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. مرداد 1395 - 19:41   |   کد مطلب: 19636
یکی از شعارهای پلیس راهور افزایش امنیت مسافران است به همین دلیل انجام تست‌های دوره‌ای اعتیاد می‌تواند از بروز سوانح رانندگانی ناوگان حمل و نقل عمومی جلوگیری کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از توحید نیوز، وجود رانندگان معتاد در بین ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها می‌تواند ضمن به خطر انداختن جان مسافران باعث بروز حوادث دلخراشی شود که جبران آن امکان پذیر نیست لذا باید با انجام تست‌های دوره‌ای مانع از به خطر افتادن سلامت همگان شد.

سال‌هاست که مسافران برون‌شهری می‌گویند براساس مشاهداتشان تعداد زیادی از رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری به موادمخدر اعتیاد دارند. رانندگانی که با یک توجیه به اسم غم نان و با مصرف مواد مخدر، شب ها بیدار می‌مانند تا بتوانند سرویس های بیشتری ببرند.

 گرچه اعلام  دلیل اعتیاد راننده های برون شهری، اصلا قانع کننده و مسئولانه نیست اما تنها دلیلی است که جسته و گریخته برای آمار بالای اعتیاد راننده ها اعلام شده است.

سرهنگ هادی هاشمی رییس سابق پلیس راهور گفت: ‌درصد زیادی از تصادفات رانندگی به دلیل اعتیاد و خواب‌آلودگی رانندگان است.

وی افزود: شغل رانندگان اتوبوس و خودروهای برون‌شهری به دلیل نداشتن ساعت خواب و بیداری منظم به نحوی است که گرایش بیشتری به اعتیاد دارند و حتی رانندگان اتوبوسی داریم که شیشه مصرف می‌کنند و دچار توهم هستند که این بسیار آسیب‌زاست. با توجه به این موارد مشخص می‌شود که در این زمینه باید دقیق‌تر بررسی کنیم؛ تست سلامت رانندگان به‌ویژه رانندگان اتوبوس‌های مسافربری باید دقیق‌تر باشد و آزمایشات پیگیری هم با ضوابط خاصی اجرایی شود.

در این راستا مسئولان امر باید با اتخاذ تصمیمات قاطع و به صورت سرزده با انجام تست‌های اعتیاد سلامت رانندگان اتوبوس‌ها را محک زده و اجازه به خطر افتادن جام مسافران حمل و نقل عمومی را بگیرند. ضمن اینکه در صورت مثبت بودن نتیجه تست با باطل کردن دفترچه رانندگی و همچنین جریمه مالی و محرومیت‌های رانندگی مانع از بروز حواثد دلخراش شوند.

در صورت محقق شدن نتایج نهایی بدست آمده از انجام تست‌های اعتیاد بین رانندگان حمل و نقل عمومی ضمن کاهش سوانح و ایجاد محدودیت‌ها برای افراد پرخطر، ترکیب تردد در جاده‌ها باید مورد بازنگری قرار گرفته و رانندگان سالم جایگزین معتادین راننده خواهند شد.

در نهایت هدف پلیس باید برخورد با راننده معتاد، تشکیل پرونده و اعزام وی به مراجع قضایی و بالاخره عزیمت مسافران در امنیت کامل به مقصد است

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان