اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1395 - 11:03   |   کد مطلب: 18074
نقد و بررسی عملکرد اداره کل محیط زیست استان همدان
صدور حکم پاکسازی طبیعت به جای حبس/ اجازه ساخت هتل در میدان میشان را نمی دهیم
اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، عملکرد خود را در معرض نقد سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان قرار داد و به سوال های نمایندگان این سازمان ها پاسخ گفت.

به گزارش صبح الوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این مراسم بیان کرد: همگانی کردن موضوع حفظ محیط زیست و افزایش مشارکت های عمومی از جمله مهمترین اولویت های این اداره کل است که در خصوص همگانی کردن موضوع حفظ محیط زیست، استفاده از مراجع اداری و اجرایی، کلنی های جمعیتی، هیئت های مذهبی، لایه های اجتماعی، افراد منشا نفوذ و رسانه ها را در دستور کار قرار داده ایم.

محمدرضا محمدی افزود: در این راستا سعی داریم از ظرفیت رسانه ها حداکثر استفاده را ببریم که این مهم مستلزم ایجاد مقدمات و نرم افزارهایی است که مهمترین آنها تولید خبر است و طی 10 ماه گذشته بیش از 2 هزار و 500 خبر از محیط زیست استان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه لازم است موضوع محیط زیست را جلوی چشم همه نگه داریم، ادامه داد: برگزاری جلسات سیستماتیک با رسانه ها، برگزاری جشنواره های عکس محیط زیست و فیلم سبز و نمایشگاه های محیط زیست و تشکیل اولین تشکل خبری محیط زیستی در استان از جمله اقداماتی بوده است که در زمینه جلب مشارکت های عمومی و همگانی کردن موضوع حفظ محیط زیست در برنامه داریم.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست استان، خانه سازمان های مردم نهاد است بیان کرد: ثبت سازمان مردم نهاد HSE استان همدان با گرایش بهداشت، محیط زیست و مدیریت، راه اندازی سامانه فوریت های زیست محیطی 1540 و ایجاد ظرفیت اشتغال برای فارغ التحصیلان محیط زیست از جمله اقدامات محیط زیست استان همدان بوده است.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته دو معاونت محیط زیست انسانی و محیط زیست طبیعی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان به منظور جلوگیری از تداخل وظایف تشکیل شد وتشکیل کارگروه هایی که یا برگزار نمی شدند و یا طی سال های اخیر غیر فعال بودند از جمله دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در خصوص توسعه طرح تله کابین گنجنامه نیز بیان کرد: شرکت تله کابین قصد احداث هتل در میدان میشان را دارد که محیط زیست استان همدان همواره با این طرح مخالفت کرده و می کند و در تمام جلسات مرتبط این موضوع به چالش کشیده شده و به دلیل حساسیت های محیط زیست همدان جلوی این موضوع گرفته شده است.

وی درباره صدور احکام زیست محیطی و برخورد با مجرمان این حوزه گفت: قضات تجدید نظر استان از پیشنهاد حفاظت محیط زیست همدان در خصوص صدور احکام زیست محیطی به جای حبس استقبال کرده اند و یکی از مجرمان در شهرستان بهار محکوم به پاکسازی 10 کیلومتر زباله در بهار شده است که پس از پاکسازی می تواند در صورت تاییدیه از محیط زیست از تحمل مجازات حبس معاف می شود.

وی از اعضای سازمان های مردم نهاد استان خواست روحیه مطالبه گری را تقویت کنند و با چشمان نقاد و تیزبین، مطالبات مردم را پیگیری نمایند.

در ادامه این نشست نمایندگان سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان به پرسشگری پرداختند و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاونان وی به سوالات آنها پاسخ گفتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان