اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. خرداد 1395 - 14:39   |   کد مطلب: 18212
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان مطرح کرد
نبود مدیریت جهادی، مشکل اصلی کشور
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان مشکل اساسی کشور را نبود مدیریت جهادی دانست و گفت: به دشمن نباید اجازه دخالت در هیچ یک از امور کشور را داد که قضیه برجام نیز از این امر مستثنی نیست.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ سردار غلامعلی ابوحمزه در مراسم سوم خردادماه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه ملی و تاریخی در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: عملیات بیت‎المقدس نقطه افتخار ملت ایران و پیروزی خرمشهر را رقم زد.

وی بیان کرد: در این عملیات طی 24 روز از 10 اردیبهشت تا سوم خردادماه سال 61، رزمندگان ما توانستند با اقتدار  20 هزار از نیروهای دشمن را اسیر کرده و 15 هزار نفر از نیروهای ارتش عراق را به هلاکت برسانند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره آزادسازی خرمشهر گفت: با وجود هجوم دشمن و حمایت‌های آمریکا از رژیم صدام، نیروهای عراقی نتوانستند وجبی از خاک کشورمان را تصاحب کنند که این پیروزی حاصل ایمان و توکل بر خدا بود.

وی گفت: مهمترین عبرت‌ها در دوران دفاع مقدس در واقعه آزادسازی خرمشهر نهفته شده است که توجه به آن بسیار قابل توجه است.

سردارابوحمزه اطاعت از ولی فقیه را نخستین درس عملیات بیت‌المقدس دانست و افزود: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با توکل بر خدا و اطاعت از ولی فقیه توانستند در همه عملیات‌ها به ویژه آزادسازی خرمشهر به پیروزی برسند.

وی خطاب به مسؤولان تصریح کرد: مدیران کشور اگر قصد تقدیر و تجلیل از شهدا و ایثارگران را دارند مهمترین راه، اطاعت از ولی فقیه و عملی کردن منویات ایشان برای پیشبرد اهداف نظام خواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه با اشاره به شعار سال گفت: به منظور تحقق این شعار باید به توانمندی‌های داخلی خود اتکا کنیم همان طور که رزمندگان ما در دفاع مقدس تنها به داشته‌های خود اتکا کردند و موفق شدند.

وی راه برون‎رفت از مشکلات اقتصادی را توجه به توانمندی‌های داخلی و استفاده از فکر دانشمندان جوان ایرانی دانست و تصریح کرد: موفقیت‌های ما در مسائل هسته‌ای، امور نظامی و نانوتکنولوژی در سال‌های گذشته با تکیه به همین توانمندی‌ها بوده است.

ابوحمزه مدیریت جهادی را یکی دیگر از درس‌های دفاع مقدس دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و منابع داخلی کشور مشکل اساسی ما امروز نبود مدیریت جهادی است.

وی مدیریت جهادی را کار برای خدا همراه با توجه به علم و درایت دانست و افزود: با این تفکر می‌توان مشکلات را حل کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه با اشاره به زیاده‌خواهی دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون گفت: ایستادگی در مقابل دشمنان از دیگر درس‌های عملیات بیت‌المقدس بود که امروز نیز باید این اصل همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه لحظه‌ای غفلت باعث می‌شود تا دشمن به آنچه می‌خواهد برسد یادآور شد: مسؤولان بدانند کرنش و سکوت در مقابل دشمن هرگز به نفع ما نخواهد بود.

ابوحمزه گفت: به دشمن نباید اجازه دخالت در هیچ یک از امور کشور را داد که قضیه برجام نیز از این امر مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی، بر مبنای قانون اسلامی و قانون اساسی، ولایت فقیه، عدالت‎محوری و حمایت از محرومان بنا نهاده شده است، گفت: این اصول کلی نظام است و هیچ گاه قابل تغییر نیست.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ایثار، رشادت و وحدت را یکی دیگر از درس‎های عملیات بیت‌المقدس دانست و خاطرنشان کرد: در بین مسؤولان اگر چه اختلاف سلیقه وجود دارد اما نظام ما بر پایه اصولی که بنا نهاده شده است پیش خواهد رفت.

در ادامه این مراسم از خانواده اولین شهید مدافع حرم شهرستان ملایر شهید حیدر ابراهیم‍خانی و خانواده شهید شاخص استان همدان سردار حاج رسول حیدری و شهید شاخص شهرستان ملایر سردار فتح‎الله نظری تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان