اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. خرداد 1395 - 13:03   |   کد مطلب: 18375
تاکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان :
اهمیت مشارکت شهروندان در مدیریت بحران
رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در امر مدیریت بحران گفت: تشکلهای مردم نهاد ظرفیت بسیار خوبی هستند باید در امر مدیریت بحران ازآن استفاده کرد

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با بیان اینکه مشارکت شهروندان در امور شهری موفقیت در اهداف را به دنبال دارد، اضافه کرد: می توان از ظرفیت خوب تشکل های مردم نهاد و سمن ها در امر آموزشهای شهروندی و نیز مشاوره های مدیریت بحران در شهرداری استفاده کرد.

گردان افزود : لازم است مدیریت شهری جلسه ای را با تشکلها و سمن ها برگزار کند تا با هماهنگی مدیریت بحران از پتانسیل مردم برای خود آنها استفاده شود تا آمادگی نسبی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران شهرداری همدان اقدامات و برنامه های خوبی را در زمینه های مختلف از جمله آموزشهای شهروندی انجام داده است، افزود: مقابله با بحران یکی از مطالبات شهروندان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای رسیدن به هدف شهردای نیازمند همکاری و مساعدت مدیریت استان است.

وی در ادامه عملکرد اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان را مثبت ارزیابی کرد و ضمن تشکر از زحمات مدیریت و کارکنان این سازمان اظهار کرد: این اداره در امر ساماندهی سد معبر و دستفروشان روشهای خوبی را اجرا کرد به گونه ای که ضمن حفظ حرمت دستفروشان و کاهش درگیریها موفق عمل کردند و این قابل تقدیر است.

گردان به زبان اینکه در ساماندهی دست فروشان در آستانه عید نوروز 95 برای نخستین بار خیابان اکباتان بسته نشد ، یادآور شد: در طرح جدید ضمن اینکه با دست فروشان مساعدت شد و آنها هم از قوانین تمکین کردند.

وی همچنین به طرح جمع آوری وانت بارهای عرضه میوه اشاره کرد و گفت: متاسفانه حضور این وانت بارها در سطح شهر و ورودی های شهر علاوه بر اینکه باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده در معرفی همدان از منظر مسافران نیز تاثیر منفی داشته در جذب گردشگر از پایتخت تاریخ وتمدن ایران زمین دارند.

وی تاکید کرد: لازم است دستورالعمل جامعی برای رفع مشکل جمع آوری وانت بارها تدوین شود و در این راستا کمیته مشترکی با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط با محوریت معاونت حمل و ترافیک شهرداری تشکیل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم در این جلسه ضمن اشاره به فعالیتهای مدیریت بحران اظهار کرد : اداره مدیریت بحران علی رغم نیروهای اندک اقدامات خوبی در سطح شهر انجام داده است.

مجید درویشی با بیان اینکه شهرداری همدان پیگیر راه اندازی اتاق بحران و مرکز فرماندهی بحران است، گفت: این مرکز میتواند استانی عمل کرده و کل استان را مدیریت کند و برای تحقق این امر شهرداری نیازمند همکاری و مساعدت مدیریت استان است.

درویشی با اعلام اینکه مباحث سخت افزاری اتاق بحران مهیا شده است افزود:با برنامه ریزی مناسب مرکز مفرماندهی بحران همدان می تواند پایلوت غرب کشور با شرایط موجود باشد.

وی همچنین به ضرورت هدایت آبهای قنوات اشاره کرد و گفت : با توجه به کمبود آب می توان با برنامه ریزی مناسب به هدایت آبهای قنوات و زیر زمینی از آن در امر محوطه سازی و فضای سبز استفاده کرد که انجام این امر نیز نیاز به حمایت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان