اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1395 - 8:53   |   کد مطلب: 18642
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین سرفصل‌های اقدامات ما در سال جاری باید اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی باشد گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخشی است که سرعت نبخشیدن در تحقق سیاست‌های آن تاکنون موجب خسران شده است.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی در صحن شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نقش مسئولیت پذیری و پاسخگویی افراد در تعالی و موفقیت استان اظهار کرد: یکی از مسائلی که می تواند استان را موفق کند مجموعه مسوؤلیتی به هم پیوسته و پاسخگو است و از جمله اقداماتی که با کمک شورا، خبرنگاران و اهالی رسانه می توان در این روند ایجاد کرد پاسخگو کردن همه مسؤولان و مردم است.

نماینده مردم همدان و فامنین بابیان اینکه انتقاد و مطالبه گری محکم از مسئولین با رعایت همه شئونات می تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه استان داشته باشد، گفت: هر کسی که در استان دارای موقعیت و مسئولیتی است و یا تریبونی در اختیاردارد باید پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشد و هر کس در حاکمیت هر نقشی ایفا می کند باید به همان میزان پاسخگو باشد چراکه برای هیچ یک از مسئولین نقش اپوزیسیون تعریف نشده است.

وی ضمن تأکید بر نقش هم‌افزایی در پیشرفت و توسعه استان عنوان کرد: تعامل و هم‌افزایی مدیران و نمایندگان استان سهم عمده‌ای در پیشرفت و توسعه دارد اگرچه ممکن است نقدهایی نسبت به یکدیگر داشته باشند اما این نقدها نیز زمینه‌ساز رشد خواهد بود.

حاجی بابایی با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: تمجید مداوم از یکدیگر باعث عقب ماندگی در امور خواهد بود زیرا دیگر جایی برای نهیب زدن در کوتاهی‌ها و رکود باقی نمی‌ماند در حالی که دراین خصوص حتی مقام معظم رهبری هم با ارائه تذکرات لازم به ویژه در اشتغال و رکود اقتصادی یادآوری می‌کنند که چه مسئولیت سنگینی برعهده ماست.

وی بیان کرد: سیستم کشور به نحوی نیست که کار را فقط سیستم جواب دهد و افراد به جای سیستم کار می کنند، بنابراین حضور افراد با تجربه در رأس امور به ویژه در شورای شهر الزامی است البته تلاش و دوندگی یک نفر کافی نیست و این اشتیاق به تحرک روبه جلو باید در همه ایجاد شود.

 

* مسئولین باید در کلیه امور شفاف سازی کنند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در کلیه امور از سوی مسئولین خاطرنشان کرد: هر صحبت و اظهار نظری باید منطبق بر آمار و مستند باشد تا بتوان پییگیری آن را مستنداً انجام داد بر این اساس اعلام می‌کنم از این لحظه بنده هر موضوعی را که مطرح کردم ظرف مدت 6 ماه نتیجه آن مطالبه شود.

وی افزود: در بدو انتساب من در سمت وزیر آموزش و پرورش، آمار رسمی کشور نشان می‌داد که در کشور 14 میلیون و 200 هزار دانش آموز وجود دارد و ما برای دریافت آمار دقیق در این موضوع مقرر کردیم ثبتنام دانش آموزان در مدارس با کد ملی انجام شود در نتیجه محرزشد که تعداد دانش آموزان کشور12 میلیون و 200 هزار نفر هستند و دو میلیون نفر آمار اشتباه ثبت شده بود. 

حاجی بابایی تشریح کرد: آماری که ارائه می شود باید کاملا با واقعیت منطبق باشد، یعنی اگر گفته می شود در سطح استان 500 نفرمشغول به کار شده‌اند باید اسامی و آمار این افراد دقیقا ثبت شود زیرا وضعیت استان در سطح کشور بر مبنای این آمار معین می‌شود.

 

 

* کسی نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت مالیات شانه خالی کند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گریزی هم به موضوع مالیات داشت و اظهار کرد:  کسی نمی تواند از زیر بار مسئولیت مالیات مردم شانه خالی کند، اگرچه مجلس مالیات را تعیین نمی‌کند و فقط لایحه دولت را مصوب می‌کند ولی می‌تواند در کاهش مالیات هر استان ورود کند اما تبعاً این کاهش مالیات کاهش اعتبارات استانی را هم در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم حتی در کاهش اعتبارات استان هم از ما سؤال خواهند کرد  گفت: همه با حس مسوؤلیت به میدان آمده‌ایم و مردم به ما اعتماد کرده اند چراکه مردم نماینگان را انتخاب می کنند تا به نیابت از آنها کار کند و دیگر دغدغه پیگیری همه امور را نداشته باشند.

حاجی بابایی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: امسال سال سختی در مجلس خواهد بود زیرا علاوه بر تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95، انتخابات پرقدرت ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم که هردوی این انتخابات در مجلس تأثیرگذار و تأثیرپذیر هستند.

 

* سرعت نبخشیدن در تحقق اقتصاد مقاومتی موجب خسران شده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین سرفصل‌های اقدامات ما در سال جاری باید اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی باشد گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخشی است که سرعت نبخشیدن در تحقق سیاست‌های آن تاکنون موجب خسران شده است.

وی با اشاره به تأیید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مجمع تشخص مصلحت نظام و کارشناسان و کشور تشریح کرد: برای نجات اقتصاد راهی جز اجرای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد چراکه هرچه جلوتری می رویم مشکلات اقتصادی به علت عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی  پیچیده تر می‌شود.

 

* کمبود بودجه و اعتبارات در کشور وجود ندارد

حاجی بابایی در پاسخ به عناوینی که از کمبود بودجه و اعتبارات در کشور مطرح می‌شود تأکید کرد: ما به کمبود بودجه و اعتبارات در کشور اعتقاد نداریم چرا که آمار نشان می‌دهد در سال 91 کل درآمد های دولت 104 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته 204 هزار میلیارد تومان یعنی حدود دو برابر شده است و در فاصله این سال‌ها نیز کاهش اعتبارا اتفاق نیفتاد چنانکه می‌بینیم در سال 92 درآمد کل کشور 148 هزار میلیارد تومان بود و در سال 93 به 177 هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در سال 92 نقدینگی کشور 460 هزار میلیارد تومان بوده و درحال حاضر بیش از هزار هزار میلیارد تومان است براین اساس می‌توان گفت مشکلات کشور ناشی از کمبود بودجه نیست بلکه حدود 70 درصد مسائل و مشکلات کشور مدیریتی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طی این سال‌ها با وجود تحریم‌ها و کاهش فروش نفت کمبود اعتبار نداشته‌ایم گفت: اگرچه فروش نفت در این سال‌ها کاهش داشته اما باید توجه داشت که نرخ دلاری که نفت با آن به فروش می‌رسد تا سه برابر افزایش داشته است، همچنین افزایش درآمدهای مالیاتی باعث شده تا ما در طی این سال‌ها با کمبود اعتبارات مواجه نشویم.

 

* منابع، نیروی انسانی و دانش کافی راهگشای مشکلات اقتصادی کشور

وی با تاکید بر وجود منابع، نیروی انسانی و دانش کافی در کشور این سه فاکتور را راهگشای مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: در اقتصاد مقاومتی اصل تکیه به درون است بنابراین باید اتکا برمنابع و نیروی انسانی باشد و واردات کاهش و صادرات افزایش پیدا کند و تولید کنندگان داخلی مورد حمایت قرار گیرند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به موضوع برجام تبیین کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و نمی کند و نخواهد کرد و نباید در حل مشکلات کشور به تحقق تعهدات امریکا امیدوار بود چراکه آمریکا هم برای مشکلات کشور امریکا فکر می‌کند و نمی‌توان از امریکا یا روسیه توقع ایثار برای منافع کشور ایران داشت.

حاجی بابایی در ادامه افزود: تجربه ثابت کرده تا توان و قدرت نداشته باشیم حرف ما خریدار ندارد چراکه حتی همین حالا که امریکا موضوع موشک‌ها را مورد صحبت قرار داده است ملاحظه شرایط خود و منافع اسرائیل را دارد وگرنه اگر ما در طی 8سال جنگ 200-300 مورد از موشک‌های فعلی را در اختیار داشتیم 8 هزار جوان این استان شهید نمی شدند و امروز هم حتی اگر بگوییم موشک ها را نمی خواهیم، آمریکایی‌ها تا آنجا پیشروی خواهند کرد که می گویند نماز جمعه را هم تعطیل کنید.

وی ادامه داد: ما معتقد به ایجاد جنگ و دعوا نیستیم اما در مورد حقوق مردم باید قاطعانه بر مواضع ایستادگی کنیم

 

* سیستم‌های بانکی، تجاری و قانون کار باید اصلاح شوند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش اشتغالزایی و سیستم‌های بانکی و تجاری در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: وقتی یک هزار هزار میلیارد نقدینگی کشوردر بانک ها قرار دارد اما کارخانه ها در استان مثل کویر به دنبال پول می گردند نشان از ضعف این سیستم دارد که به دنبال آن اشتغال و اقتصاد تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا رکود یعنی همین که برای کاهش تورم، پول به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تزریق نمی‌شود بنابراین سیستم بانکی، تجاری و قانون کار در این راستا باید اصلاح شود و این از جمله اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز اشتغال استان با ایجاد پتروشیمی بیشتر نمی شود، ادامه داد: اگر قوی ترین پتروشیمی هم در همدان راه اندازی شود بیشتر از 300 تا 400نفر مشغول نمی شود پس باید باید به سمتی رفت که اشتغال را در صنایع کوچک و خدمات در کوتاه مدت ایجاد کنیم.

حاجی بابایی در ادامه درخصوص شهر همدان بیان کرد:همدان جزو گران ترین شهر ها محسوب می شود چراکه راه به تهران، زنجان و ...از طریق استان تعریف شده است و همدان مانند فردی است که رگ های زخیمی در بدن دارد اما قلب قدرت پمپاز خون به این رگ های بزرگ را ندارد.

نماینده مردم همدان  و فامنین در مجلس شورای اسلامی خطاب به شهردار همدان افزود: اگر دولت با تمام قدرت پشت شهرداری همدان باشد شهر را باز هم کافی نیست چراکه شهر همدان مهاجر پذیر است و 10 سال دیگر جمعیت همدان از  یک میلیون نفر عبور می کند.

حاجی بابایی ساختن شهرک حورا را اقدامی پسندیده برشمرد و با بیان اینکه اگر شهر حورا خارج از همدان ساخته شود برای همدان باعث بدبختی می شود و یک ریال درامد ندارد، ادامه داد: اگر شهر حورا در داخل شهر همدان ساخته شود منافع ان به همدان می آید.

وی با اشاره به اینکه براساس پیگیری ها در استان همدان 30 تا 40 هزار کارگاه وجود دارد که اگر هر کارگاه یک رتبه جابجا شوند 30 تا 40 هزار نفر مشغول به کار می شوند، بیان کرد: شهر همدان مظلوم واقع شده است و یک کمربند دور کمر همدان بسته و خانه و زمین را گران کرده ایم که این کمر بند باید باز شود.

نماینده مردم همدان  فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روستا های اطراف و نزدیک همدان مانند سنگستان و جورقان و ... باید در مجموعه شهری همدان تعریف شوند، ادامه داد: در آخرین سرشماری به دلیل بی دقتی 30 هزار جمعیت همدان محسوب نشد چراکه قاسم آباد جزو جمعیت نیاورده بودند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری همدان باید یکی از پرقدرت ترین شهرداری های کشور باشد و  زمینه این موضوع نیز وجود دارد، افزود: باید کمک کرد کار ها به صورت شفاف و بروز انجام شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان