اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. تير 1395 - 11:56   |   کد مطلب: 18695
تازه ترین اثر جین ادوارد اسمیت عضو هئیت علمی دانشگاه تورنتو و نویسنده کتاب پرفروش آیزنهاور در جنگ و صلح با عنوان «بوش» منتشر شد.

به گزارش صبح الوند  به نقل از  مهر، ادوارد اسمیت در این کتاب که با تمرکز بر سالهای ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش و جنگ آمریکا و عراق به رشته نگارش آمده روشنگری های باورنکردنی درباره خودرایی های بوش مطرح می کند.

او در این کتاب آغاز جنگ امریکا و عراق را یک تصمیم نادرست از سوی جورج بوش می داند و می گوید: بوش در این زمینه کاملا خودسرانه عمل کرد. اسناد زیادی وجود دارد که نشان می دهد افراد زیادی با این تصمیم او مخالفند. جورج بوش حتی به توصیه های مشاورانش مبنی بر پرهیز از جنگ با عراق توجه نکرد و باعث شد یک فاجعه بزرگ پیش بیاید.

استاد دانشگاه کلمبیا بر این باور است که جنگ آمریکا و عراق تنها با رای جورج بوش انجام شد و او شخصیت تاثیرگذار برای بروز این کشتار وحشتناک در عراق شد. این نویسنده و استاد دانشگاه دو فصل از کتابش را به عواقب و حاشیه های جنگ عراق و آمریکا پرداخته و می نویسد: این جنگ عواقب بسیار بد و و حشتناکی را با خود به دنبال داشت. عواقبی که زندگی بسیاری از مردم چه در آمریکا و چه در عراق را به خطر انداخت. جان افراد غیر نظامی را تهدید کرد و سربازان بی شماری را بی جهت به کام مرگ کشاند.

ادروارد اسمیت تلاش کرده در کتاب «بوش» شرح حال کاملی از زندگی، تصمیم گیری ها و عملکردهای خودسرانه بوش در سالهای ریاست جمهوری اش ارائه کند و میزان اثرگذاری این فرد را بر چهره هایی چون دونالد رامسفلد، دیک چنی و کاندولیزا رایس را مورد مطالعه و واکاوی قرار دهد.

کتاب «بوش» در ۸۳۲ صفحه و به زبان انگلیسی به رشته تحریر در آمده است. این اثر روز پنجم جولای سال جاری با همکاری نشر سیمون و شوستر منشتر و روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان