اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. تير 1397 - 13:50   |   کد مطلب: 29458
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه حمایت از کالا و تولید ایرانی در عملکرد بانک مرکزی دیده نمی‌شود، گفت: "سیف" به اوضاع بانک مرکزی تسلط کافی ندارد لذا رئیس‌ جمهور باید در صحن مجلس حاضر و پاسخگو باشد‌.

به گزارش صبح الوند،  محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر با اشاره به اینکه امروز دولت در صف مقدم حل مشکلات کشور قرار دارد، اظهار داشت: سئوال  اینجاست‌ که از رئیس جمهور بپرسیم چرا با مردم سخن نمی‌گوید و ‌واقعیات و شرایط را برای مردم  بیان ‌نمی‌کند.

اقتصاد کشور ما امروز قربانی رانت‌ها و فسادهای ناشی از تفاسیر منفعت طلبانه از قانون و عدم اجرای آن است

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما امروز قربانی رانت‌ها و فسادهای ناشی از تفاسیر منفعت‌طلبانه از قانون و عدم اجرای آن است تصریح‌ کرد: اگر چه امروز  اقدامات دولت در راستای حل مشکلات اقتصادی با کارشکنی‌ها و نقدهای غیرمنصفانه از بیرون‌ روبه‌روست اما در داخل نیز مدیرانی که جرأت و انگیزه در‌گیر شدن با مشکلات حادث شده را ندارند کارآمدی و‌ مقبولیت کابینه دولت را زیر سئوال می‌برند.

کاظمی با اشاره به اینکه اصل 59 بیهوده مصوب نشده بلکه برای مراجعه بلافاصله و‌ مستقیم مردم در مسائل مهم اقتصادی و سیاسی تعبیه شده است‌، گفت: در شرایطی مثل شرایط فعلی کشور و  مسائل مهم و اساسی باید قوه مقننه را به وسیله خود مردم اعمال کنیم و مردم پا به عرصه مقاومت و دفاع از کشور بگذارند.

آقای رئیس جمهور  سکوت شما ضربه به اعتماد مردم است!

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با تاکید بر اینکه پاسخ مردم در هر زمینه‌ای تکلیف همه مسئولان را مشخص می‌سازند تصریح‌کرد: آقای رئیس جمهور  سکوت شما ضربه به اعتماد مردم است پس چرا برای اصلاح امور تعلل می‌کنید.

وی خطاب به روحانی رئیس جمهور اظهار داشت: آیا تیم اقتصادی شما  در مورد مشکلات گرانی، واردات خودرو ، وضعیت اسف‌بار ارز و سکه، هدایت نقدینگی فراوان و سرگردان مردم، تنظیم صادرات و واردات، چالش اشتغال و تولید  و غیره به‌گونه‌ای عمل کرده است که تقویت اعتماد عمومی را به دنبال داشته باشد؟

نماینده‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بداخلاقی‌ها و خصومت‌های دولت‌مردان آمریکایی  طی 40 سال گذشته از عمر انقلاب گفت: خروج ترامپ از برجام فصل جدیدی از دشمنی‌ها، عهدشکنی‌ها و‌ خوی استکباری این رژیم را نمایان و ‌وضعیت ویژه‌ای برای دولت و ملت  ایران و دیگر کشورهای جهان پدید آورده است.

سازمان ملل به هیچ وجه بی طرفانه و عادلانه عمل نمی‌کند

وی گفت: اقدام اخیر ترامپ بیش از هر زمان دیگری نشان داد که  نظام سازمان ملل به هیچ وجه بی‌طرفانه و عادلانه عمل نمی‌کند چرا که هر وجدان بیداری نظام عهد شکن آمریکا  را در شرایط کنونی به عنوان بزرگترین  تهدید صلح و امنیت بین‌المللی محکوم ‌و معرفی می‌کند.

  نماینده ملایر در مجلس دهم با اشاره  به اقدام یک‌جانبه و غیر قانونی رژیم آمریکا، اظهار داشت : این اقدام ترامپ در شرایطی بود که  مردم در داخل کشور به برجام امید فراوان بسته بودن و نشانه‌هایی نیز از بهبود وضعیت اقتصادی ناشی از فروش نفت، تمایل به سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل مبادلات بانکی و بیمه‌ای در حال نمایان شدن بود.

وی با اشاره به عهدشکنی و خروج یک‌جانبه ترامپ از برجام  تصریح کرد: هم اکنون نیز بهترین عکس‌العمل تلاش در جهت استفاده از توافق هسته‌ای بدون آمریکاست.

کاظمی با تاکید بر اینکه در راستای توافق بدون آمریکا دستگاه دیپلماسی ما اگر موفق به اخذ تضمین‌های لازم از اروپا شود مطلوب حاصل است گفت: چنانچه اروپا نخواست و نتوانست منافع ایران در برجام را تضمین ‌کند باید به این پرسش تاریخی پاسخ دهد که آیا بعد از این عهد شکنی می‌توان از معادلات و توافقات بین المللی صحبت و دفاع کرد؟

در شرایط فعلی تقویت روحیه وفاق،  وحدت و مشارکت مستقیم  مردم در اداره امور کشور حائز اهمیت است

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بیان کرد: در شرایط فعلی که مردم ما در همه عرصه‌های متعدد زندگی دچار دغدغه و نگرانی شده‌اند آنچه بیش از هر چیز حائز اهمیت است تقویت روحیه وفاق،  وحدت‌، همبستگی  و مشارکت مستقیم  مردم در اداره امور کشور است‌.

وی  افزود: وجود وحدت، همدلی و‌ وفاق باعث می‌شود اقوام و اقلیت‌ها‌، تکثر و تفاوت‌ها با برچسب‌های مختلف از میدان تصمیم‌گیری‌ها خارج نشوند‌.

کاظمی عنوان کرد: با تقویت روحیه  وفاق، حوزه‌های عمومی غیردولتی و مردم نهادها نیز با نگاه‌های بدبینانه مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند و اقتصاد کشور ازطریق کثرت رانت‌ها و اعمال نفوذهای فرا قانونی به جای خصوصی شدن نظامی و خصولتی نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از مشکلات فعلی کشور به واسطه خروج آمریکا از برجام است، ‌گفت:  اما یک‌سری بی‌توجهی‌‌ و سهل‌نگاری‌ها نیز دیده‌ می‌شود‌ که باید کشور را مدیریت کرد.

نماینده ‌ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط سخت فعلی کشور را  باید با شرایط کشور در زمان  جنگ تحمیلی مقایسه کرد‌ گفت: امروز جنگ اقتصادی تمام عیار رسما  از وزارت خزانه‌داری آمریکا  که یک تشکیلات منسجم و پرجمعیتی علیه کشور ماست شروع شده  و این وزارت کارش ایجاد اختلال در وضعیت اقتصادی کشور ماست.

وی با تاکید براینکه منابع کشور محدود بوده و  نیازهای که  داریم  از درآمدهای ما بیشتر است، گفت:  همه مردم باید بحث صرفه جویی اقتصادی و درک شرایط فعلی کشور را را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

کاظمی بیان کرد : با توجه  به دشوراری‌های جدی بین‌المللی و  شرایط فعلی کشور چنانچه مردم همکاری و همبستگی لازم را نداشته باشند لطمه بزرگی خواهیم خورد.

نایب رئیس کمیسیون‌ حقوقی و قضایی مجلس خواستار حضور رئیس جمهور در صحن مجلس و صحبت با نمایندگان و‌ همچنین بیان واقعیت‌های موجود برای مردم شد.

عملکرد ضعیف بانک مرکزی کیان کرد ملایر را تعطیل کرد

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های دو ساله نمایندگان و استاندار همدان و برگزاری جلسات متعدد با رئیس بانک مرکزی در راستای خارج شدن اسم سرمایه‌گذار کارخانه کیان کرد ملایر از بلک‌لیست،  اظهار داشت: عملکرد ضعیف بانک مرکزی در اجرای قانون و حکم  دادگاه  کیان کرد ملایر را تعطیل کرد.

کاظمی خطاب به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر اینکه  اگر قرار است حمایتی از کالای ایرانی صورت گیرد این‌حمایت باید همه جانبه باشد، گفت: این  اقدام و حمایت از  چالش تولید و اشتغال در عملکرد بانک مرکزی دیدن نمی‌شود  دولت به دنبال راهکاری مطلوب باشد.

بیکاری 250 کارگر ملایر به خاطر عدم حمایت بانک مرکزی

کاظمی با بیان اینکه بانک مرکزی کشور نیازمند فردی توانمند، شایسته، مدیر و دلسوز است، تصریح کرد: علی‌رغم تلاش دو ساله نمایندگان بانک‌ مرکزی در خروج نام سرمایه‌گذار شرکت کیان‌کرد ملایر از لیست سیاه اقدامی انجام نداد و این شرکت تولیدی با 250  کارگر تعطیل شد و نه تنها حمایتی  از کالای ایرانی صورت نگرفت بلکه با این اقدام دکتر سیف و معاون پارلمانی ایشان  250 نفر دیگر  نیز به بیکاران کشور اضافه شد.

  انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان