اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. تير 1395 - 9:36   |   کد مطلب: 18825
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر داد:
36 هکتار از مناطق تحت حفاظت همدان دچار حریق شدند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به وقوع آتش سوزی در 13 منطقه حفاظت شده همدان گفت: از ابتدای سال جاری 36 هکتار از مناطق حفاظت شده همدان دچار حریق شده است.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع  حریق در مناطق تحت مدیریت استان همدان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 13 مورد حریق در مناطق  تحت مدیریت محیط زیست استان همدان شامل مناطق حفاظت شده لشگردر ملایر، ملوسان نهاوند، شرا همدان و منطقه شکار ممنوع تجرک فامنین رخ داده است.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان  تصریح کرد: با وجود اینکه جهت جلوگیری از وقوع  آتش سوزی ها مردم محلی، آتش نشانی و پرسنل حفاظت محیط زیست فعال بوده اند با این وجود وسعت آتش سوزی ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان همدان حدود 36 هکتار بوده است.

 

وی به اعلام میزان جرائم ایجاد حریق در مناطق حفاظت شده پرداخت و اظهار کرد: مجازات ایجاد حریق در مناطق حفاظت شده حبس از 91 روز تا سه سال با جزای نقدی از یک میلیون و 800 هزار ریال تا بیست میلیون ریال است.

 

محمدی ادامه داد: همچنین  ایجاد آتش سوزی عمدی در پارک های ملی و آثار طبیعی ملی هم بر اساس ماده 675 قانون مجازات اسلامی به مجازات حبس از دو تا 5 سال محکوم می شودن که در صورتی که به مقصد مقابله با حکومت اسلامی باشد مجازات محارب را خواهد داشت.

 

وی در پایان اظهار کرد: متخلفان ایجاد حریق در دو منطقه ملوسان نهاوند و تجرک فامنین شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان