اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1395 - 17:23   |   کد مطلب: 18979
جلسات غیررسمی، نظرسنجی و گمانه‌زنی انتخاب دبیرکل بعدی سازمان ملل متحد آغاز شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل به دنبال اولین بحث های خصوصی با نامزدهای خواهان تصدی پست دبیرکلی سازمان ملل متحد، به این نتیجه رسید که دور اول رای گیری غیررسمی در این خصوص را برگزار کند. 

 
"بان کی مون" که دبیرکل کنونی سازمان ملل متحد می باشد، هشتمین فرد در این سمت از ابتدای عمر 70 ساله سازمان می باشد. او در ژانویه سال 2007 به این سمت رسید و 31 دسامبر سال 2016، پایان دوره 10 ساله دبیرکلی او خواهد بود. طبق منشور سازمان ملل متحد، دبیرکل این سازمان، در مجمع عمومی به پیشنهاد شورای امنیت انتخاب می شود.
 
کورو بشو، نماینده ژاپن در گفتگو با خبرنگاران در مقر سازمان ملل تایید کرد که دور اول «نظرسنجی» انجام شده است و هر یک از نامزدها از طریق نماینده دائم خود در سازمان ملل، از نتایج باخبر خواهند شد. او همچنین اعلام کرد که به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرده که رای گیری انجام شده است. 
 
وی گفت: «این نظرسنجی بسیار تعیین کننده است زیرا به کاندیداها نشان می دهد در چه رتبه ای قرار دارند و اعضای شورای امنیت، مطلع خواهند شد که از این جا به بعد چه رخ خواهد داد.»
 
این نظرسنجی، بعد از ملاقات های پشت درب های بسته انجام شد که طی آن، هر 12 نامزد رسمی این پست که از طرف دولت خود نامزد این پست شده بودند، به اعضای شورا معرفی شدند.
 
دیروز "بشو" اعلام کرد این اولین باری است که شورا با نامزدهای دبیرکلی سازمان ملل، جلسه غیررسمی برگزار می کند. این شورا در ماه ژوئن با سه نامزد دیدار کرد.
 
 بشو اظهار کرد نتایج این نظرسنجی، در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت. وی گفت: «ما می خواهیم همه به بی طرفی و محرمانه ماندن رای گیری، احترام بگذارند.»
 
امسال شورای امنیت سازمان ملل متحد که طبق منشور سازمان ملل متحد، وظیفه برگزاری مجمع انتخاب دبیرکل را بر عهده دارد، نقش فعال تری اتخاذ کرده است و از نامزدها خواسته است علاوه بر تحویل سابقه کاری خود، در جلسه غیررسمی با اعضای شورای امنیت، شرکت کنند. 
 
قرار است مراسم مناظره نامزدهای تصدی این پست، پوشش زنده خبر داشته باشد. 
 
 
انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان