اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مرداد 1395 - 1:11   |   کد مطلب: 19190
هجوم رزمی نیروهای ایرانی با تانک تی 72 روسیه در رقابت های رزمایشی 2016 این کشور در مسابقه با یگان های نظامی از17 کشور مختلف امروز (دوشنبه) در میدان تیر آلابینو نزدیک مسکو آغاز شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، در مرحله مقدماتی این مسابقه نیروهای ایرانی به فرماندهی سردار سرتیپ دوم خسرو کوه مرئی عملیات هجومی را با چهار دستگاه تانک مسلح که روسیه در اختیار ایران و دیگر گروه های شرکت کننده از کشورهای مختلف گذاشته است، انجام می دهند.

سردار سرتیپ کوه مرئی در میدان رزم آلابینو گفت: تیم بیاتلون تانک ایران شامل 21 نفر در رسته های مختلف از جمله دو مربی، شش کادر فنی و 12 خدمه اصلی تانک است و با وجود اینکه برای نخستین بار در مسابقات رزمایش بین المللی روسیه شرکت می کنیم و از برخی مقررات و قوانین رقابت ها آگاهی کافی نداشتیم، نیروها از آمادگی رزمایشی خوبی برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی های کارشناسان ایرانی و خارجی حاضر در رقابت ها، نیروهای جمهوری اسلامی توان حرفه ای و عملیاتی خوبی دارند و همزمان یگان های نظامی کشورهای دیگر نیز توانمند هستند، بنا بر این رقابت تا مرحله نهایی فشرده خواهد بود.

در مرحله مقدماتی این رشته گروه های نظامی 17 کشور باید در مسیر 15 کیلومتری از موانع مختلفی مانند خندق ضد تانک، پل شیاردار، مانع عمودی، شیب پهلو، گدار آب، خطوط آتش و سایر موانع با استفاده از تیربارهای 7،62 و 12،7 و همچنین توپ 125 میلی متری بگذرند.

سه خدمه از هر کشور در مرحله مقدماتی شرکت می کنند که پس از میانگین گیری زمانی و کیفی انجام عملیات، 12 تیم به مرحله نیمه نهایی و سپس چهار تیم به دور تعیین قهرمانی راه می یابند.

مسابقات رزمایشی 2016 روسیه از دو روز پیش با شرکت تیم هایی از 17 کشور در روسیه و قزاقستان آغاز شده است و واحدهای زبده نیروهای مسلح ایران متشکل از حدود 200 نیرو از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی به فرماندهی سردار سرتیپ ولی معدنی که یکی از هشت عضو کمیته عالی داوری رقابت های رزمایش 2016 روسیه نیز هست، در رشته های مختلف این مسابقات نظامی دو هفته ای شرکت دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان