اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. مهر 1395 - 9:53   |   کد مطلب: 20318
حاج میرزاسلگی رزمنده و جانباز دفاع مقدس با گذشت و فداکاری خود از عوامل بسیار موثر در پیروزی 8 سال دفاع مقدس بود.

به گزارش صبح الوند، هر سال با فرارسیدن هفته دفاع مقدس شهرها حال و هوای دیگری می گیرد در اکثر جاهای شهر عکس شهدا رخ نمایی می کند و  کمتر کسی را می توان یافت که با رسیدن این هفته  مجاهدت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در ذهنش تداعی نشود،  به همبن منظور با حاج میرزا سلگی یادگار وجانباز هشت سال دفاع مقدس گفتگویی  انجام دادم.

 

حاج میرزا سلگی متولد اولین روز سال 1335 در خانواده ای مذهبی در شهرستان نهاوند می باشد و بنابر علاقه ای که نسبت به انقلاب و نظام داشت همزمان با شروع جنگ به همراه ارتش به دلیل آنکه هنوز در اوایل جنگ اعزام های سپاه و بسیج شکل نگرفته بود وارد جبهه می شود و حدود 6 ماه در پایگاه نوژه همدان و سپس به دزفول اعزام و در جبهه های کرخه نور  و دزفول به دفاع از وطن می پردازد.

 

وی در ادامه از طریق سپاه و به عنوان یک ارگان انقلابی خیلی جدی در دفاع از مملکت به فعالیت خود تا پایان جنگ  و حتی بعد از آن در عملیات مرصاد که حضور خوب لشگر انصار الحسین(ع) همدان سد راه منافقین شد حضور داشت.

 

حاج سلگی  فرمانده گردان 152 حضرت ابوالفضل(ع) لشکر 32 انصارالحسین(ع) بود و بعد از  5 بار مجروح شدن در عملیات عاشورا در دیدگاه که برای شناسایی دشمن و بررسی عملیات بعدی رفته بود  خمپارهای دشمن به بغل دستش برخورد می کند و در جا دو پایش قطع می شود.

 

لحظه لحظه جنگ مملو از خاطره هست

این جانباز دفاع مقدس هر گوشه  از جنگ را دارای خاطره دانست و اظهار کرد: تمام ثانیه های زندگی ام با یاد شهدا می گذرد ، ما خیلی از رفقا را از ابتدای جنگ از دست دادیم و  بعد از هر عملیاتی همچون عملیات والفجر 8 نزدیک به 80 نفر شهید و حدود 200 نفر مجروح می شدند  و هر کدام از این شهدا با توجه به ویژگی ها و روحیات برجسته و انقلابی ای که داشتند مملو از خاطره هستند.

 

وی تاکید کرد: هفته دفاع مقدس معمولا خاطرات دوران دفاع مقدس و آن فداکاری و ویژگی های برجسته شهدایی که بی نام و نشان و بدون حب دنیا با اخلاق از وطن و ناموس خود دفاع می کردند برایم تداعی می شود.

 

همسرم عامل اصلی تشویق و ادامه حضورم در جبهه بود

این جانباز دفاع مقدس عامل اصلی تشویق و پشتیبانی برای حضور در جنگ و دفاع مقدس  را همسر خود دانست و اظهار کرد: همسرم که خود فرزند شهید هست در تقویت روحب من بسیار موثر بود و زندگی را خود به تنهایی اداره می کرد که این سبب شد از پشت جبهه خیالم راحت باشد و 8 سال در جبهه بمانم.

 

 

جبهه امروز سخت تر از جبهه دیروز است

وی  در خصوص تفاوت جبهه امروز با جبهه دیروز اظهار کرد: جبهه امروز با جبهه آن موقع تفاوتش خیلی زیاد است  و من جبهه امروز را سخت تر از جبهه دیروز می دانم چون جنگ ما جها د اصغر بوده اما آن چیزی که امروز با آن روبرو هستیم جهاد اکبر و جهاد مبارزه با نفس است زیرا این جهاد است که اساسا انسانها را می سازد.

 

این یادگار دفاع مقدس تاکید کرد: تا پایان عمر و آخرین نفس برای هر انسانی جهاد اکبر و مبارزه با نفس وجود دارد و این  برای ما خیلی سخت تر می گذرد آنجا دشمن رودرو بود و با آن درگیر می شدیم  و دوستانمان هم رزمندگان با ویژگی های خیلی ارزشمند بودند و آن برش هم شهادت و یا پیروزی بود.

 

 

وی اظهار کرد: الان دشمن به خانه های ما به اشکال مختلف با شبکه های مجازی با اینترنت ،موبایل، ماهواره ،تلفن همراه و.. نفوذ کرده و جهاد در این زمان بسیار سخت است.

 

حاج سلگی  جوانهای امروز را پارکاب تر از جوانهای دیروز برای دفاع از نظام دانست و اظهار کرد: برداشت من این هست اگر اتفاقی مثل دفاع مقدس بیفتد جوانهای امروز بیشتر از آن موقع حضور پیدا می کنند این یک حقیقتی است که من نمی خواهم تعارف و تبلیغ برای تشویق افراد کنم .

 

وی افزود: اعتقاد من این است که به قدری در فرهنگ شیعی ما پیروی از حضرت اباعبدالله حسین، ولایت فقیه  و مقام معظم رهبری وجود دارد که هر اتفاقی بیفتد مردم  قطعا از زمان جنگ بیشتر و مشتاقانه تر حضور پیدا می کنند  و گویای این مطلب شهدای حرم هست که نه سپاه و کشور توان پاسخگویی  به این داوطلبان را ندارند.

 

دفاع مقدس ما گنج بود

وی  بنابر گفته مقام معظم رهبری  8 سال دفاع مقدس را به عنوان یک گنج  دانست و بیان کرد:  امکان ندارد  در دنیا یک جنگ بشود گنج و آن  بخاطر حقایقی که در دفاع مقدس و حق بودن انقلاب بود رخ داد  و برای طرف مقابل تبدیل به رنج شد.

 

این جانباز دفاع مقدس تصریح کرد: در این جنگ عراق با شعار اینکه 4 روز دیگر ایران را می‌گیریم جلو آمد و برایش  تبدیل به  ننگ شد و حتی نمی‌توانند اسمی از آن  بیاورند ولی در کشور ما می‌شود گنج که باید این گنج را استخراج کرد زیرا در راس آن فرمانده و رهبر ما کسی بوده که دقیقاً ادامه‌دهنده راه سیدالشهدا بوده و لذا همین موضوع سبب می‌شد که مردم خیلی راحت بپذیرند و خیلی راحت جان کف دست بگیرند و از مملکت دفاع کنند.

 

کتاب " آب هرگز نمی میرد" نگارش سردار حمید حسام با بیانی روان و ساده به بیان خاطرات و فداکاری های این رزمنده پرداخته است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان