اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1395 - 18:03   |   کد مطلب: 20743

به گزارش صبح الوند؛ به نقل از رسالت، رئيس نهاد نمايندگي ولي‌فقيه در دانشگاهها گفت: القاي «مذاکره» به عنوان هدف قيام کربلا تحريف نيست نابود کردن عاشوراست.

حجت الاسلام محمد محمديان در سلسله نشست‌هاي هيئت‌هاي انقلابي با انتقاد از تحريف اصل هدف از قيام امام حسين(ع) در عاشورا گفت: در سال‌هاي اخير برخي با استناد به تاريخ سعي مي‌کنند که هدف از قيام امام حسين اينطور بيان شود که ايشان به دنبال صلح با يزيد بود، اما اينطور نشد که در نهايت امام ناچار به جنگ شد.

وي با طرح اين سوال که آيا واقعا امام حسين(ع) به دنبال صلح با يزيد و به دنبال آن به نتيجه رسيدن مذاکرات بود اظهار کرد: برخي آقايان ادعا کرده‌اند که در دهه‌هاي اخير علماي ما خجالت مي‌کشيدند که بگويند امام حسين(ع) به دنبال صلح با يزيد بوده است و مي‌گويند پس از انقلاب اينطور مطرح شده است. اين‌ها ادعا مي‌کنند که امام حسين(ع) به دنبال اين بوده که راهي را براي تفاهم با يزيد باز کند.

محمديان اضافه کرد: برخي اينطور مي‌گويند که کربلا درس تعامل و مذاکره است و امام حسين(ع) نيز در چارچوب منطق و موازين قصد داشته که با يزيد مذاکره کند و با او کنار بيايد.

وي در بخش ديگري از سخنانش‌ لفظ مذاکره را گفتگو بين افراد توصيف کرد و گفت: در معني امروزي مذاکره يعني دادن و گرفتن امتياز، مذاکره‌اي که در عرف سياسي بيان مي‌شود به معني گفتگوي صرف نيست، مذاکره‌اي هم که مي‌گويند امام با عمر سعد داشته هدفش داد و ستد بوده است که در عرف امروز اينطور بيان مي‌کنند.

وي تاکيد کرد: مذاکره و گفتگوي امام با عمر سعد نه يک بار بلکه چند بار انجام شده است اما هدفش داد و ستد نبوده است، عمر سعد به طور قطع فاسد است و بايد مطالبي که از بين وي نقد شده بايد بررسي کرد.

محمديان با بيان اينکه عمر سعد طبق روايات تاريخي با اکراه به جنگ با امام حسين(ع) آمده بود و نمي‌خواست که مستقيم در ريختن خون ايشان نقش داشته باشد افزود: طبق روايات تاريخي عمر سعد تلاش مي‌کرد که امام را با عبيدالله ابن زياد روبه‌رو کند و خودش با ايشان رويارويي نداشته باشد.

وي با تاکيد بر اين که هيچ کس نمي‌تواند در سازش نکردن امام حسين(ع) با يزيد طبق روايات و حديث ترديد کند گفت: طبق روايات و کتب معتبر تاريخي امام حسين(ع) مي‌فرمايند: «همچون مني با مثل يزيد بيعت نمي‌کند».

وي اضافه کرد: در هيچ کتب تاريخي اسنادي وجود ندارد که امام حسين(ع) در جايي گفته باشند که هدفشان از عزيمت به کربلا سازش با يزيد بوده است.

محمديان با ابراز تعجب از اين که آيا واقعاً بحث مذاکره با آمريکا تا اين اندازه مهم است که از امام حسين(ع) خرج و ايشان را کوچک کنيم، اظهار کرد: البته صلح امام حسن(ع) با معاويه نيز به دليل بي‌عرضگي و سستي يارانشان بود در غير اينصورت ايشان هم محال بود با معاويه صلح کنند.

وي با ذکر روايات تاريخي از قرآن بر سر نيزه کردن خوارج در زمان امام علي(ع) اشاره کرد و گفت: عجيب است حتي آمريکايي‌ها يک قرآن هم بر سر نيزه نکردند و فقط لبخند زدند.

                                Image result for ‫عاشورا درس مذاکره‬‎

وي تاکيد کرد: کساني که با امام حسين(ع) بودند به صراحت نقل مي‌کنند که ايشان هيچگاه دست مذاکره با يزيد را نداشته است. سوال اين است که کجاي عاشورا درس مذاکره است؟ اين که هدف امام حسين(ع) از قيام عاشورا را مذاکره با يزيد قلمداد مي‌کنند، تحريف نيست بلکه نابود کردن عاشورا است. 

انتهای پیام/.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان