اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آبان 1394 - 15:15   |   کد مطلب: 14575
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:
شیطنت های آمریکا تمامی ندارد/دهه دوم و سوم محرم زمان درس آموزیست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به موضوع مهم برجام گفت: شیطان بزرگ از هم اکنون شیطنت‌های خود را در رابطه با برجام و توافق هسته ای را شروع کرده است، که امیدواریم با تدبیر مسئولان، این مسئله در نهایت ختم به خیر و صلاح مملکت اسلامی شود.
بارش رحمت الهی به برکت حضور شهداست/دهه دوم و سوم محرم زمان درس آموزیست

به گزارش صبح الوند، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، با دعوت از خود و همه نمازگزاران و مومنین به رعایت  تقوای الهی، اظهار داشت: از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تنها نام ایشان را به یدک کشیدن اصلا درست نیست و باید مردم ما فلسفه قیام عاشورای حسینی را  به درستی درک کنند.

وی با انتقاد از برخی از هیئات مذهبی که همه توان خود را برای برگزاری دهه اول محرم می گذارند، گفت: مصیبت آل الله تازه از دهه دوم و با شهادت امام حسین (ع) آغاز می شود و این در حالی است که درست در همین زمان عزاداری های ما کمی کمرنگ می شود.

محمدی اظهار کرد: همه حواس ما در دهه اول محرم جمع عزاداری و حضور در هیئات های حسینی بود که فرصت برای شرح وقایع و عبرت آموزی وجود نداشت.

وی افزود: دهه دوم و سوم محرم بهترین زمان برای درس آموزی از وقایع عبرت انگیز عاشورای حسینی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) روشن نگاه داشتن چراغ حسینی است زیرا با خاموش شدن آن مردم به بی‌راهه کشیده می‌شوند.

وی اظهار کرد: مردم تصور نکنند عزاداری برای امام حسین (ع) و 72 یار باوفای ایشان فقط مربوط به دهه اول محرم است بلکه بهترین فصل برای عزاداری و عبرت آموزی قیام اباعبدالله (ع) بعد از عاشورا است.

محمدی با اشاره به جنایات تروریست های داعش و حمایت های همه جانبه استکبار جهانی از آنان، افزود: امروز هم واقعه عاشورا در جهان اسلام در حال تکرار است به‌ طوریکه داعش همانند قشون عمر سعد، به نام دین جنایات زیادی انجام می‌دهد.

وی سپس با اشاره به بارش های بسیار خوب چند روز اخیر در سطح استان گفت: بارش رحمت الهی در همدان را می‌توان به لطف خداوند متعال و به برکت حضور شهدای والا مقام مدافع حرم و شهدای گمنام در استان دانست چرا که با ورود این شهدا به استان برکت خدای متعال نازل شد.

امام جمعه همدان اظهار کرد:  تشنگی در استان همدان بیداد می‌کرد و خیلی از مناطق آب نداشتند که این باران برکتی الهی بود.

وی در پایان با اشاره به موضوع مهم برجام افزود: آمریکا از هم اکنون شیطنت‌های خود را در رابطه با برجام و توافق هسته ای را شروع کرده است، که امیدواریم با تدبیر مسئولان، این مسئله در نهایت ختم به خیر و صلاح مملکت اسلامی شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان