اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. تير 1396 - 23:34   |   کد مطلب: 25939
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای همدان برگزار گردید و ائمه جمعه در خطبه های امروز به ایراد سخنرانی پیرامون مسائل مختلف فرهنگی اقتصادی روز پرداختند.
خطبه های نماز جمعه استان همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته نیز با حضور پرشور و ولایتمدار مردم استان همدان اقامه گردید و ائمه جمعه سراسر این استان به ایراد خطبه ها پرداختند.

 

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

 

همدان

 

اهتمام به نماز؛مهمترین سفارش امام صادق

 

حجت الاسلام حسن طاهری امام جمعه موقت همدان در خطبه های امروز نماز جمعه بیان کرد : دیروز روز شهادت امام صادق(ع) بود ؛ اگر در ایام شهادت مردم مغازه های خود را ببندند خیلی بهتر است ، البته خیلی از بازاریان این کار را می کنند ، که  خیرش برای آنان بیشتر خواهد بود.

وی افزود: امام صادق(ع) اخرین کلامش سفارش به نماز بود ،نماز برای دین به منزله ی سر ببرای بدن است ،همانطور که بدن بدون سر ارزشی ندارد ،دین بدون نماز هم ارزش ندارد ،ابوبصیر در اواخر عمر امام صادق(ع) نزد ایشان رفتند و ایشان فرمودند شفاعت ما به کسی که نمازش را سبک بشمارد نمیرسد . در دین ما اگر نماز قبول شود ، سایر اعمال هم محاسبه می شود و اگر نماز قبول نشود ، سایر اعمال هم پذیرفته نمی شود .

 

حجت الاسلام طاهری افزود : در مجمعی در اروپا مجمعی از 25 نفر تشکیل شده و آنها با مطالعات فراوانی که داشتند به این نتیجه رسیدند که امام صادق دارای 500 علم بوده ، امام صادق خیلی بالاتر از تصورات بشر است ، البته تمام ائمه همینطور بودند ولی امام صادق به دلیل شرایط زمان توانست علوم بیشتری را گسترش دهد.

 

نهاوند

 

اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید را رونق می بخشد

 

امام جمعه نهاوند گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات اشتغال در کشور را رفع می کند و تولید را افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه  نهاوند گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب بسیاری از مشکلات اشتغال و تولید کشور را حل می کند.

 

وی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید داخلی زمینه اشتغالزایی جوانان را فراهم می کند و توجه به نیروهای درونی دارد.

 

امام جمعه نهاوند افزود: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد مناسب برای مقاوم کردن اقتصاد کشور است که در شرایط تحریم و غیر از تحریم کارایی خواهد داشت.

 

وی عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره در صدد ضربه زدن به کشورمان هستند و توجه و برنامه ریزی های آنها بر روی موضوعات اقتصادی و معیشتی است.

 

مغیثی گفت: با تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات معیشتی مردم حل می شود و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند.

 

رزن

 

نبرد ما با دشمنان اسلام ادامه دارد

 

امام جمعه شهرستان رزن در خطبه های این هفته با بیان اینکه پذیرش توافقنامه در پایان جنگ نقطه عطفی به شمار می آید گفت:قطعنامه ۵۹۸ را عراق بلافاصله پذیرفت اما امام بعد ار یک سال نپذیرفت و در ۲۷ تیر پذیرفت که آن هم با نوشیدن جام زهر قبول کردند ینی رضایت نداشتند.

حجت الاسلام مولازاده گفت:با خبرهایی که فرماندهان دادند که تا پنج سال نمی‌توانیم پیروز شویم امام قبول کردند که جنگ به آن صورت به پایان برسد.

البته جنگ ما تمام نشد اگردتا دیروز فقط نبرد در اهواز بود و با تحریم‌و‌توپ و تانگ و سلاح شیمیایی بود امروز تهدید و تحریم و گزینه های  روی میز نبرد ما است.

وی افزود:البته مسئولین باید بدانند دشمن از اسلام میترسد از نماز و عزاداری ها می ترسدو تا اسلام هست دشمن با ما سر جنگ خواهد داشت.

 

بهار

 

عفت جامعه در گرو شناساندن زنانی همچون حضرت معصومه (س) است

 

امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار به ولادت حضرت معصومه اشاره کرد و آن حضرت را نمونه یک بانوی مسلمان خطاب کرد و گفت: این بانوی عفیفه باید به جامعه اسلامی به نحو احسن معرفی شده و الگوی دختران جامعه کنونی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حاتم نیا در ادامه به جایگاه و منزلت زن مسلمان و دختران مسلمان در جامعه اشاره کرد و شناساندن الگوهای مناسب به این اقشار را تضمین کننده عفت جامعه بیان کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان