اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مهر 1395 - 14:44   |   کد مطلب: 20534
امام جمعه همدان با اشاره به حضور حداکثری مردم در عزاداری ها از مادحین خواست تا با استفاده از ظرفیت این مجالس حقایق دین را مطرح و فقط ظاهر کار برایشان مهم نباشد.

به گزارش صبح الوند،آیت الله غیاث الدین طه محمدی  در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان با اشاره به عزاداری های ماه محرم و صفر گفت: این عزاداری ها و منبر رفتن ها اسلام را زنده نگه داشته است .

 

امام جمعه همدان  با اشاره به تحریف نداشتن درعزاداری ها گفت: اگر این عزاداری ها فقط ظاهر کار مهم  و محتوا نداشته باشد فایده ندارد.

 

وی افزود: همه امت اسلام و دوستداران اهل بیت وظیفه داریم به وسیله این عزاداری ها حقیقت دین را به جهانیان عرضه کنیم.

 

آیت الله محمدی  تصریح کرد: ما باید به واسطه این عزاداری ها ملت های خوابیده را از خواب بیدار و از کجروی آنها جلوگیری کنیم.

 

وی ضمن تاکید مجدد از استفاده از حضور حداکثری مردم در عزاداری ها جهت  بیان حقایق دین اسلام گفت: متاسفانه  هدف اصلی ائمه از عزاداری ها  مورد توجه قرار نمی گیرد.

 

امام جمعه همدان  با اشاره به مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی گفت : این مراسم در حدود 40 کشور برگزار می شود و همه می خواهند بگویند بچه کشی جرم است .

 

وی افزود: دشمن از بمب اتم نمی ترسد اما از روسری زن محجبه می ترسد و این مراسمات آنها را دچار هراس می کند و دنیا در برابر مراسم شیرخوارگان ما سرافکنده است.

 

آیت الله محمدی  با اشاره به اینکه  خلق باید علت اصلی قیام امام حسین (ع)  را بفهمند گفت: اگر علت اصلی قیام را تبیین کنیم هزاران کتاب خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا جنگ بین حق و باطل بود از مادحین در خواست کرد حقایق رامطرح کنند و فقط به فکر گریه انداختن مردم نباشند زیرا گریه ای که با اعتقاد و شناخت باشد قیمت دارد.

 

امام جمعه همدان  تجزیه و تحلیل وقایع عاشورا بسیار آموزنده دانست  و گفت: ما یک دانشگاه سیار داریم آن هم دانشگاه عاشورا است و شما اگر از غرب به شرق بروید پرچم عاشورا برافراشته است.

 

وی در پایان با بیان اینکه دشمن با شیطنت هایی سعی در تحریف عزاداری های ما دارد افزود: سعی کنید عزاداری هایتان از محتوا خارج نشود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان