اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. فروردين 1398 - 15:39   |   کد مطلب: 30906
نماینده ولی فقیه در استان همدان به وحدت بین ارتش و سپاه پرداخت و گفت: آمریکای مستکبر که اهل برتری جویی است سپاه را تروریست نامید در صورتی که این از لحاظ عقلانیت بشری قابل پذیرش نیست.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت همگان به تقوی الهی به بیان نقش مهم اراده خداوند در مدیریت هستی پرداخت و گفت: هیچ کس نمیتواند مانع اراده خداوند شود و خداوند در جنگ مستضعفین و مستکبرین اراده کرده است که مستضعفین پیروز شوند.

وی به بیان 5 محور مهم خداوند در جنگ بین مستکبرین و مستضعفین پرداخت و گفت:  اولین برنامه منت عظیم بر مستکبرین است و خدا اراده کرده است که نعمت بزرگی را نصیب مستضعفین کند.

امام جمعه همدان ادامه داد: برنامه دوم خداوند این است که مستضعفین به امامت در عالم برسند و رهبریت برای مستضعفین خواهد بود و این اراده خداوند است.

وی برنامه دیگر خداوند را رساندن زمین های غصب شده به دست مستضعفین دانست و گفت: وعده چهارم خداوند این است که در نهایت قدرت را به دست مستضعفین بسپارد.

حجت الاسلام شعبانی اظهار کرد: در نهایت برنامه قطعی خداوند این است ذلت مستکبرین را به مستضعفین عالم نشان دهد.

وی با طرح این سوال که مستضعفینی که در زمین حاکم خواهند شد چه کسانی هستند افزود: برنامه خداوند این است که  بعد اینکه اهل بیت مستضعف شدند و بعد این همه استضعاف ها و بعد از آنکه هزار سال فرزند فاطمه زهرا(س) غائب است,  فرزندان حضرت زهرا(س) به حکومت خواهند رسید و خدای متعالی به انها عزت خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نیمه شعبان عید مستضعفان عالم است افزود: میلاد حضرت مهدی (عج)بشارت تحقق حکومت مستضعفان در عالم است  

وی اظهار کرد: وقتی حضرت مهدی(عج) تشریف می اوردند عالم روشن میشود و ظلمت ها کنار زده میشود.

 

حجت الاسلام شعبانی در خطبه های دوم این هفته نماز جمعه همدان با اشاره به  از حدیثی از امام علی (ع) در خصوص تقوی گفت: تقوی امروز شما را از مکر و نیرنگ نگه میدارد و فردای قیامت راه شما را به بهشت تقوی هموار میکند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نیمه شعبان گفت: خود نیمه شعبان قبل از تولد حضرت اهمیت داشت و احیای شب نیمه شعبان توصیه شده و حضرت توجه به نیمه شعبان داشتند و شب نیمه شعبان اگر بنا به زنده داری نداشتید حداقل ان دو رکعت نماز را بخوانید و شب نیمه شعبان فرصتی برای بخشیده شدن است.

امام جمعه همدان در خصوص برگزاری جشن های مذهبی در  ایام نیمه شعبان گفت:  توجه مردم قم به برگزاری جشن بسیار بالا است و یک فضای عطر آگین در انجا برگزار میشود و در هر کوچه ای مراسم جشن است و سردرب هر خانه ای پرچم نصب کرده اند.

وی تاکید کرد: در همدان هم مجالس جشن برای نیمه شعبان باید نماد اجتماعی پیدا کند.

حجت اسلام شعبانی در ادامه با اشاره به روز ارتش به کمک های آنها به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: شما دیدید در همین جریان سیل چقدر نیروهای مسلح زحمت کشیدند و چقدر اینها در میدان بودند و اینها نشان میدهد که نیروهای مسلح در خدمت مردم هستند و این یک لطف خوبی است .

و ی در ادامه به وحدت بین ارتش و سپاه پرداخت و گفت: آمریکای مستکبر که اهل برتری جویی است سپاه را تروریست نامید در صورتی که این از لحاظ عقلانیت بشری قابل پذیرش نیست.

امام جمعه همدان در ادامه گذری به هفته جوان و نقش مهم جوانان در رسیدن به تمدن اسلامی پرداخت و گفت:  در بیانیه گام دوم انقلاب که زمینه ساز تمدن اسلامی است جوانان پیشگام هستند و جوانان زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) هستند و جوانان باید در مکتب امام زمان رشد کنند.

وی در پایان بر اهمیت دادن مسولین به جوانان پرداخت و گفت: مشکلات بیکاری جوانان یک معضل اساسی هست که امیدواریم هفته جوان فرصتی برای توجه بیشتر به جوانان باشد

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان