اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آبان 1395 - 9:41   |   کد مطلب: 21136
کارشناس مسائل سیاسی تغییرات وزرای دولت را انحراف اذهان مردم و پوشاندن فسادهای مالی دولت دانست و اظهار کرد: دولت روحانی علاوه بر فسادهای مالی در زمینه اقتصاد مقاومتی و برجام موفق نبوده است و هدف از این تغییرات فقط انحراف اذهان مردم به مسائل دیگر است.

به گزارش صبح الوند، دکتر محمدصادق کوشکی در  گفتگو با خبرنگار صبح الوند   به تغییرات سه وزیر دولت  یازدهم پرداخت و اظهار کرد: در خصوص تغییر وزرا باید به چند نکته توجه کرد که موضوع اول این است که حوزه فعالیت هیچ‌کدام از این وزرا  مرتبط با مشکلات اصلی کشور  و اشتغال نیست .

 

کارشناس مسائل سیاسی  تأکید کرد: با این تغییرات آقای روحانی  عملاً برخلاف صحبت‌های خودش عمل کرد از یک‌طرف اولویت وی در سخنرانی‌هایشان اشتغال است اما در عمل مباحث دیگر می باشد که این‌یک نکته و تناقضی است که باید جواب بدهند.

 

تغییر وزرا فقط هزینه مالی بر دوش دولت دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: نکته بعدی در خصوص تغییر وزرا آن است  کسانی که جانشین این سه نفر خواهند شد چه این‌هایی که پیشنهاد داده‌شده است چه افراد دیگر تا شهریور سال آینده در دولت آقای روحانی کار خاصی را نمی‌توانند انجام دهند  چون در این مدت کمتر از 10 ماه نه برنامه‌ریزی و نه طرحی می‌توانند داشته باشد و  فقط در این مدت مجبور است حقوق‌ها و مرخصی‌ها را امضاء کند  و عملاً تغییر این وزرا هیچ فایده عملی ندارد و هیچ‌کس در این مدت  وزارت نمی‌تواند کاری انجام دهد.

 

وی ادامه داد: در واقع انتخاب این وزرا طوری تحمیل هزینه به مجلس و جامعه  است و به خاطر عزل و اجبار این سه وزیر به استعفا، میلیون‌ها  تومان  هزینه و از یک طرف وقت مجلس را خواهد گرفت که در آخر هیچ فایده‌ای ندارد.

 

کوشکی تصریح کرد: هدف آقای روحانی این است که توجه مردم و جامعه را از مفاسد اقتصادی و مالی این دولت معطوف به مسائل حاشیه‌ای و  انتخاب وزیران کند.

 

وی  با اشاره به فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: اگر در قضیه فسادمالی که در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ‌داده است آقای فانی استیضاح می‌شد قطعاً  آبروی دولت روحانی می‌رفت و وی دیگر پاسخی برای مردم نداشت و سعی کرد با این اقدام عملاً حواس افکار عمومی را از آن مسئله فسادمالی صندوق ذخیره فرهنگیان معطوف کند به اینکه چه کسی قرار است وزیر آموزش‌وپرورش بشود .

 

کارشناس مسائل سیاسی  تصریح کرد: یعنی درواقع هدف وی این بود که با پیش کشیدن این مقوله وزرای جدید  پرحاشیه و اینکه به‌احتمال‌زیاد وزرای پیشنهادی رأی نخواهند آورد و مجبورند کسان جدید معرفی شوند حواس جامعه از مطالبات اصلی جامعه مثل نتایج برجام و سؤالات مردم که می پرسندچرا دولت آقای روحانی مرتب در زمینه فسادمالی نمونه‌های جدیدی افشا  و همچنین انتظار رسیدن میوه برجام پرت و کلا حواس جامعه را به موضوعات دیگر منحرف کند.

 

وی با اشاره به پرحاشیه بودن افراد معرفی‌شده برای سه وزارتخانه  تأکید کرد: سعی شده است افراد معرفی‌شده به مجلس  افرادی باشند که مسئله‌ساز باشند یعنی اگر افرادی که انتخاب می‌شدند  بی حاشیه بودند این خبر اختلاس‌ها ،تخلفات  و بی نتیجه بودن برجام را نمی‌پوشاند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  اظهار کرد: وقتی برجام هنوز هیچ میوه‌ای نداده آقای روحانی به هیچ دارد افتخار می‌کند چون هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 

وی افزود: آقای روحانی سه سال پیش گفتند که دیوار تحریم‌ها ترک برداشته الآن هم دارندهمان تعبیر را می‌گویند حالا آقای روحانی دوست دارند به هیچ افتخار کنند افتخار کنند.

 

اعلام فردی که یک ساعت در هفته کار میکند به عنوان شاغل، فقط عوام فریبی است

کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره  به آمار بیکاری در دولت یازدهم گفت: وقتی آقای روحانی در آمارگیری کسی را که در هفته یک ساعت مشغول به کار است شاغل حساب می‌کند این نشان می‌دهد که دید وی نسبت به مسئله بیکاری و اقتصاد مقاومتی چه است.

 

وی در پایان  تأکید کرد: یعنی وی می‌گوید اگر کسی در هفته یک ساعت کار کند کفایت می‌کند خوب این اصلاً نسبتی با اقتصاد مقاومتی  و حتی  اقتصاد عادی هم ندارد چون وی درواقع باز هم می‌خواهد از این طریق به‌نوعی عوام‌فریبی کند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان