اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آبان 1395 - 23:07   |   کد مطلب: 21369
رییس جمهور در تماس تلفنی با "میشل عون"، انتخاب وی را به عنوان رییس جمهوری کشور دوست لبنان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید، روابط تهران – بیروت بیش از پیش گسترش یابد. حجت الاسلام حسن روحانی در این تماس تلفنی که عصر دوشنبه انجام گرفت، این انتخاب را تجلی آرامش و پیروزی دمکراسی و همه جریانهای سیاسی در لبنان دانست. دکتر روحانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است این انتخاب که در یک رقابت سالم و آزاد انجام شد، پیروزی یک جناح خاص نیست بلکه جلوه ای از همزیستی مسالمت آمیز همه طوایف مختلف در کشور لبنان و موفقیتی بسیار شیرین برای ملت لبنان است.

به گزارش صبح الوند به نقل از چند ثانیه، رییس جمهوری با ابراز خرسندی از اینکه بعد از یک خلاء 30 ماهه، ملت لبنان به خوبی از این مسیر سخت عبور کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این نکته تاکید می کرد در صورتی که فشارهای بیگانگان از لبنان برداشته شود مردم لبنان به خوبی توانایی انتخاب رییس جمهور خود را خواهند داشت.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت ، ملت و مقاومت لبنان حمایت کرده و می کند، خطاب به رییس جمهوری لبنان گفت: شما در یک دوره بسیار حساسی این بار مسوولیت را بردوش گرفته اید؛ دوره ای که منطقه با دو تهدید رشد جریان های تکفیری و گروه های تروریستی و زیاده خواهی رژیم غاصب صهیونیستی مواجه است و ما یقیین داریم با انتخاب جنابعالی، جبهه مقاومت لبنان در برابر این دو تهدید، تقویت خواهد شد.

 

رییس جمهوری کشورمان با آرزوی توفیق برای رییس جمهوری جدید لبنان و سربلندی مردم آن کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط با کشور دوست لبنان در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می باشد.

 

"میشل عون" رییس جمهوری لبنان نیز در این تماس تلفنی، با قدردانی و تشکر از دکتر روحانی ، اظهارداشت: ما همواره خواهان توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و بر این پیوند دوستی میان دو ملت و دو دولت تاکید خواهیم کرد.

 

رییس جمهوری لبنان، حمایت جمهوری اسلامی ایران از یکپارچکی لبنان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: ما همواره در راستای توسعه و تقویت وحدت ملی تلاش کرده ایم.

 

وی همچنین با اشاره به ضرورت درک شرایط کنونی به خاطر تهدیدات گروههای تروریستی و رژیم صهیونیستی و هشیاری در برابر آنها ، گفت: لبنان آمادگی دارد باتمام قوا در برابر هر گونه تهدید از سوی گروههای تروریستی و یا رژیم صهیونیستی بایستد.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان