اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1399 - 18:37   |   کد مطلب: 34434
به بهانه طرح یلدای مجازی روحانی؛
اینترنت شب یلدا رایگان می‌شود؟
در حالی که روحانی موضوع برگزاری یلدا به صورت مجازی را مطرح کرده است، به نظر می رسد که باید زمینه های آن را نیز ایجاد کند که یکی از این زمینه ها رایگان کردن اینترنت در این روز است.
اینترنت شب یلدا رایگان می‌شود؟

به گزارش صبح الوند، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، کرونا بر تمامی ابعاد زندگی تاثیر گذاشته و مناسبت ها را نیز با خود تغییر داده است. با توجه به فرارسیدن شب یلدا در روزهای آینده که در فرهنگ ایرانیان جایگاه خاصی دارد، به نظر می رسد که این شب نیز باید دستخوش تغییراتی بشود.

بر همین اساس با توجه به احتمال بالا رفتن میزان ابتلای مردم به کرونا در میهمانی های یلدایی، به نظر می رسد که این مراسم نیز بایستی یا تعطیل شود و یا اینکه با تغییراتی همراه باشد.

در همین خصوص توصیه های فراوانی شده است؛ البته در این میان مسئولین نیز سخن گفته اند.

یلدای سایبری!

به تازگی حسن روحانی در این خصوص تاکید کرده است: قرار شد قرارگاه عملیاتی ما و صدا و سیما فکر کنند. من خواهش می‌کنم مردم در شب یلدا مراعات کنند و این شب یلدا را سایبری و در فضای مجازی برگزار کنند.

این گفته حسن روحانی هر چند دقیق باشد اما به نظر می رسد بدون توجه وضعیت اقتصادی مردم است. فضای مجازی و اینترنت نیازمند یک سری لوازم است که همه مردم به راحتی از آن برخوردار نیستند.

به فرض دارا بودن لوازم اتصال به اینترنت توسط مردم (دستگاه تلفن همراه و …) هزینه های بالای اینترنت یکی از مواردی است که در این میان خودنمایی می کند.

در حالی که آقای رئیس جمهور در خصوص برگزاری سایبری یلدا سخن گفته است، به نظر می رسد که بایستی فکری برای قیمت اینترنت نیز بکند.

رایگان شدن هزینه اینترنت در شب یلدا یکی از اقداماتی تشویقی است که در این شب می تواند برای اجرا سیاست دولت در این شب موثر واقع شود. بدون شک هزینه های یک روز رایگان کردن اینترنت در برابر ابتلای گسترده مردم به کرونا(هزینه های درمان و یا خدای ناکرده فوت)بسیار کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان