اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آذر 1399 - 9:10   |   کد مطلب: 34465
یلدا شبی خاطره انگیز برای بزرگترها و کوچکترهاست اما یلدای امسال کرونایی است و باید سعی کنیم با شعار دور از هم به یاد هم طلسم این بیماری نحس را بشکنیم.

به گزارش صبح الوند، پرستاران و کادر درمان و از همه مهمتر مراکز بهداشت جزو مدافعان جهادی در خط مقدم کرونا هستند که در آستانه شب یلدا با پویا غلامی پرستار بیمارستان بعثت همدان به گفت و گو پرداختیم . 

 

یلدای امسال با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مصادف شده است و این روزها پرستاران در خاکریزهای کرونا می جگند. 

 

پرستار پرتلاش همدانی که به مدت سه سال است در بخش اورژانس بیمارستان مشغول است گفت: از مردم درخواست داریم در خانه بمانند و به بهانه یلدا در سطح بازار مشغول خرید نشوند چرا که وقتی یک نفر درگیر کرونا شود کل خانواده را درگیر می کند. 

 

وی افزود: بیماران کرونایی همراهی ندارند و متاسفانه کسانی که آخرین روزهای عمر خود را در بیمارستان سپری می کنند حتی روزهای آخر خانواده خود را نمی بینند و حسرتی است که برای آنها می ماند. 

 

پرستار همدانی افراد بالای 50 سال و کسانی که بیماری زمینه ای دارند را گروه های پر خطر معرفی کرد و گفت: کسانی که از دست می روند معمولا مسن هستند چرا که سریع تر به شرایط بحرانی می رسند و این بیماری در حال حاضر هیچ درمانی ندارد و تنها راه پیشگیری ماسک است. 

 

غلامی افزود: هیچ دارویی به طور قطع برای درمان وجود ندارد و همگی حالت آزمایشی دارند و معمولا تا یک ماه استفاده می شوند و بعد از آن اعلام می کنند تاثیری ندارد. 

 

وی گفت: مردم فکر می کنند چون علایمی ندارند بنابراین مشکلی نیست اما باید بدانیم که خیلی ها که در گیر این بیماری هستند تا یک هفته علامت خاصی ندارند و در این دوران ناقلین خاموشی هستند که بالاترین خطر را دارند. 

 

پرستار همدانی افزود: متاسفانه در ایران برای افرادی که مبتلا هستند برنامه خاصی برای قرنطینه وجود ندارد و افرادی را می بینیم که مبتلا هستند اما همچنان در سطح کوچه و بازار تردد دارند در حالیکه در برخی از کشورها خانه هایی که افرادی کرونایی دارند با علامت های خاصی نشانه گذاری می شوند. 

 

وی تلخ ترین خاطره از بیماران کرونایی را از دست دادن تازه دامادی بیان کرد که یک ماه از عقدش گذشته بود و با تشنج بالا به بیمارستان مراجعه کرد و بعد از 72 ساعت فوت شد چرا که سطح اکسیژن بسیار پایین و ریه اش کاملا در گیر شده بود.

 

پرستار همدانی قرنطینه شهرها را طرحی بسیار مناسب دانست و گفت: محدودیت ها باعث شد از 6 تا 7 بخش کرونا در بیمارستان تعداد کاهش پیدا کند هر چند 90 درصد کادر درمان در این یکسال معمولا در گیر بیماری شدند گفت: انتقال بیماران کرونایی شهرهای دیگر در اوایل شیوع کرونا و نبود مواد ضدعفونی کننده در روزهای اول باعث ایجاد حساسیت های پوستی و بیماری های زیادی برای کادر درمان و بیماران شده بود . 

 

انتهای پیام/ آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان