اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آذر 1399 - 10:53   |   کد مطلب: 34436
کرونا و مجازی سازی آیین ها؛
سناریوهایی برای یک شب یلدای خاص
در آمارهای جدید دورهمی ها منشا ابتلای ۵۱ درصد کروناست و برای جلوگیری از دورهمی در شب یلدا می توان چند پیشنهاد داد که تردد درون شهری را از ساعت ۱۸ به بعد ممنوع اعلام کنند یا اینکه تعطیلی یک روزه اصناف در روز منتهی به شب یلدا و ارایه اینترنت رایگان توسط وزارت ارتباطات داده شود.
سناریوهایی برای یک شب یلدای خاص

به گزارش صبح الوند، شب یلدا یکی از کهن ترین آیین ایرانی هاست که هدف آن دورهمی های خانوادگی است که مردم برای یک دقیقه بیشتر بودن با هم جشن می گیرند.

امسال با شیوع کرونا نه تنها شب یلدا بلکه تمام آداب و رسوم روزها و ماههاست که برگزار نمی شود تا شاید سلامتی بیشتری را به خانواده ها و شهروندان بدهیم.

محدودیت های ادامه دار و ترددهای درون شهری و بین استانی همچنان ادامه دارد.

تا حدود سه هفته پیش طبق اعلام مسولان ۱۶۰ شهر کشور قرمز بودند اما خبر خوب اینکه تعداد شهرها با قرنطینه به کمتر از ۲۰ شهر رسید و این خبر را سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد.

طبق آمار تعداد جان باختگان بستری ها و مبتلایان در روزهای گذشته روند کاهشی داشته است.

با این حال منع تردد از ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای قرمز و نارنجی در هفته پیش رو ادامه دارد.

براساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سفرهای بین استانی هم طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان ممنوع است.

وضعیت فعالیت کسب و کارها در وضعیت قرمز فقط فعالیت های ضروری گروه های شغلی یک مجاز است و در وضعیت نارنجی فعالیت گروه های شغلی یک و دو مجاز و در وضعیت زرد فعالیت گروه های شغلی یک و دو سه مجاز است.

اما برای شب یلدا پیشنهاداتی در حوزه تردد درون شهری و همچنین استفاده از اینترنت به ستاد ملی کرونا ارایه شد.

در آمارهای جدید دروهمی ها منشا ابتلای ۵۱ درصد کروناست و برای جلوگیری از دورهمی در شب یلدا می توان چند پیشنهاد داد که تردد درون شهری را از ساعت ۱۸ به بعد ممنوع اعلام کنند یا اینکه تعطیلی یک روزه اصناف در روز منتهی به شب یلدا و ارایه اینترنت رایگان توسط وزارت ارتباطات داده شود.

با این حال ستاد ملی کرونا محدودیت های جدید شب یلدا را اعلام می کند.

انتهای پیام/ آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان