اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1395 - 15:21   |   کد مطلب: 22077
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف شد 120 هزار میلیارد تومان بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را در پنج سال پرداخت کند تا مشکلات این سازمان حل شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در گردهمایی کارگری استان همدان افزود: حدود چهار ماه است که بحث تدوین برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق دنبال می شود که فراز و فرودهای فراوانی به همراه دارد و تدوین آن زمانی آغاز شد که این برنامه به مدت یک سال در بین دولت و مجلس در رفت و آمد بود.
وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه باید به یکی از 2 طریق لایحه پیشنهادی دولت و یا تدوین عملیاتی و فارغ از حالت شعاری توسط کمیسیون تلفیق مجلس و دولت تهیه شود که راهکار دوم از سوی دولت پذیرفته شد.
حاجی بابایی با بیان اینکه برای تدوین این برنامه از نظرها و پیشنهادهای تمامی صاحبنظران و پژوهشگران و کارشناسان مربوطه استفاده شده است اظهار کرد: برنامه ششم که هم اکنون در حال تدوین است از نظر پرداختن به مسائل و مشکلات مردم از بهترین برنامه ها است و در آن به خوبی از حقوق مردم دفاع شده است.
وی بحث بیمه ها را یکی از پر چالش ترین مباحث کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: همه مردم ایران باید زیر پوشش بیمه قرار داشته باشند و در این مصوبه بیمه شده ها بر سه نوع تقسیم می شوند، گروه نخست افرادی هستند که هیچ پولی برای پرداخت حق بیمه خود ندارند و همه حق بیمه آنان را دولت پرداخت می کند، گروه دوم بیمه شدگان کشوری، لشکری و کارمندی هستند که هفت درصد حق بیمه را خودشان و مابقی را دولت پرداخت می کند و گروه سوم افرادی هستند که تمامی هزینه حق بیمه را خودشان پرداخت می کنند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه ششم توسعه فارغ از هرگونه سلیقه گری و تفکر سیاسی در کمیسیون تلفیق تدوین می شود و امیدواریم این برنامه بتواند گره های کوری را از جامعه باز و مشکلات مردم را حل کند.
وی الکترونیکی کردن روند انجام امور و شفاف سازی میزان حقوق و دریافتی های تمامی افراد اعم از مدیران و کارمندان و کارگران در سراسر کشور را از مفاد برنامه ششم توسعه عنوان کرد .
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان نیز وجود قراردادهای سفید امضا را از مشکلات عمده جامعه کارگری استان همدان عنوان کرد و گفت: کارگران حداقل حقوق را دریافت می کنند و با وجود این قراردادهای سفید امضا، حق و حقوق کارگران پایمال می شود.
چنگیز اصلانی اجرای نظام هماهنگ برای بازنشستگان تامین اجتماعی و حفظ قانون کار با حضور شرکای اجتماعی را از مطالبات جامعه کارگری استان همدان عنوان کرد.
گردهمایی کارگری استان همدان روز پنجشنبه به مناسبت 29 آبان ماه سالروز تصویب قانون کار با حضور جامعه کارگری در دانشگاه علمی کاربردی تعاون همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان