اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آذر 1395 - 23:29   |   کد مطلب: 22156
منابع میدانی در ارتش سوریه ضمن اعلام ادامه پیشروی نظامیان سوری در «مساکن هنانو» از تسلط ۶۰درصدی بر مناطق شرق حلب در صورت آزادسازی این منطقه خبر می‌دهند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم ، ارتش سوریه با حمایت و پشتیبانی نیروهای همپیمان خود چندین محور عملیاتی را به‌سمت بخش‌ها و محله‌های شرقی شهر حلب به‌صورت همزمان به پیش می‌برند.

یک منبع آگاه عملیاتی در ارتش سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه موفق شده است بر مراکز مهم متعددی سلطه پیدا کند، این مراکز در محور «مساکن هنانو» در بخش‌های شرقی شهر حلب واقع شده است و این پیروزی بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی به دست آمده است.

همچنین گزارش‌ها می‌رسانند نیروهای ارتش سوریه به مراکزی در «الشیخ نجار» رسیده‌اند که همچنان آتش سنگین علیه تروریست‌ها در این منطقه ادامه داشته و ارتش توانسته است گروه‌های مسلح در شمال و غرب را به محاصره کامل در آورد.

منبع نظامی در ارتش سوریه در ادامه تشریح عملیات امروز ارتش در حلب افزود: واحدهای نظامی موفق شدند تمام مناطق نظیر «دارالایتام»، «برید هنانو»، «البلدیه»، «العمالیه» و «جامع الشیخ عمربن الخطاب» و تمام بخش‌های «صالات الاعراس» و منازل مسکونی پراکنده را آزاد کنند که مساحت این مناطق معادل بیش از نیمی از منطقه مساکن هنانو است، در این عملیات دهها تروریست وابسته به جبهه النصره و احرار الشام به هلاکت رسیدند.

این درحالی است که نیروهای ارتش هنوز هم در حال پیشروی در مساکن هنانو هستند و به‌صورت همزمان عملیات پاکسازی مناطق آزادشده نیز صورت می‌گیرد.

در همین راستا ارتش سوریه توانسته پیشروی‌هایی را در پیرامون «المقبرة الاسلامیه» به‌سمت «الارض الحمرا» داشته باشد، همزمان با این موفقیت ‌واحدهای نظامی موفق شدند منطقه «جبل بدرو» را نیز در بخش‌های جنوبی آن به کنترل خود درآورند.

یک کارشناس عملیاتی به تسنیم گفت: ساختمان‌های مساکن هنانو و جبل بدرو که در داخل بخش‌های شرقی واقع شده‌اند هم‌اکنون به‌عنوان مناطق بالادستی در منطقه به شمار می‌آیند، از این رو سیطره بر این مناطق باعث خواهد شد تا گروه‌های تروریستی نزدیک به 60 درصد از توان حضور خود را در بخش‌های شرقی حلب از دست بدهند.

همچنین با تکمیل سیطره بر مساکن هنانو به‌صورت همزمان بخش‌های متعددی از مناطق پیرامون آن در تیررس نیروهای ارتش سوریه خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان