اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1395 - 11:29   |   کد مطلب: 22409
تبیین طرح ساعتی با محیط بان برای روسای آموزش و پرورش استان همدان
69 مدرسه حاشیه مناطق حفاظت شده همدان، هدف اجرای طرح ساعتی با محیط بان شدند
طرح های "ساعتی با محیط بان در مدارس" و " سند فرابخشی و بین بخشی در حوزه آموزش محیط زیست" از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان؛ در جلسه روسای مناطق، نواحی، شهرستان ها، ادارت و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان تبیین شد.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی در این جلسه با تشریح جزئیات طرح های مذکور گفت: 350 مدرسه استان در سال اول اجرا زیر چتر طرح " سند فرابخشی و بین بخشی در حوزه آموزش محیط زیست" و 69 مدرسه واقع در روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده همدان هدف طرح ساعتی با محیط بان در مدارس قرار می گیرند.

محمدی اضافه کرد: در نظر است در طرح ساعتی با محیط بان، نکات مهم و کلیدی در خصوص مسائل محیط زیست، شرح وظایف، مسوولیت ها، تجارب و فعالیت های صادقانه محیط بانان به دانش آموزان منتقل شود زیرا بر این باوریم که در صورت ایجاد تعامل با جوامع محلی و افزایش آگاهی آنها پیرامون اهمیت حفظ محیط زیست با بهره مندی از رفتارهای به هنجار، حس احترام و علاقه آنها به محیط بانان و وظایف خطیرشان، بیشتر شده و بی تردید از خشونت و درگیری در مناطق، کاسته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست، دو هدف مهم آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و درکمترین زمان ممکن به نسل آینده ساز جامعه و انتقال پیام های محیط زیستی از کودکان به نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع، را موجب خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: با آغاز فرایند اجرای دستورالعمل آموزش حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس ، 350 مدرسه استان همدان، در سال اول اجرای طرح محیط زیستی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ارگان های اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل آموزش وپرورش، شرکت توزیع برق، شرکت پخش فراورده های نفتی، شهرداری ، شرکت گاز، شرکت آب وفاضلاب شهری، شرکت آب وفاضلاب روستایی، دفتر امور شهری استانداری، دفتر امور روستایی استانداری در سال تحصیلی  96_ 95 مدارس با استفاده از منابع و امکانات موجود و با همکاری دبیرخانه استانی مستقر در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها، مجری دستورالعمل آموزش حفاظت محیط زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس هستند.

 وی با بیان اینکه در پایان اجرای سند آموزش حفاظت محیط زیست 105 هزار مدرسه کشور محیط زیستی خواهند شد، اضافه کرد: در استان همدان 3800 مدرسه داریم و در سال اول اجرای سند، 15 درصد مدارس استان محیط زیستی خواهند شد و این فرایند نهایتا باید در 10 سال آینده وضعیت مصرف و بهره کشی ما را از طبیعت سامان بخشد.

محمدی در پایان این جلسه خواستار مشارکت روسای مناطق، نواحی، شهرستان ها، ادارات و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان در اجرای دو طرح مذکور شد.

 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان