اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1395 - 8:39   |   کد مطلب: 22476
مديرکل پدافند غير عامل استانداري همدان:
طرح‎هاي هادي پيوست پدافند غير عامل ندارند
مديرکل پدافند غير عامل استانداري همدان با بيان اينکه خوراک علمي در پدافند غير عامل نداريم، گفت: اعتبارات جاري و عمراني براي پدافند غير عامل در نظرگرفته نشده است.

به گزارش صبح الوند، سيد رسول حسيني در کارگروه پدافند غير عامل شهرستان همدان بيان کرد: پدافند غير عامل موضوعي است که مظلوم واقع شده و بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينکه همدان دومين شهرستاني است که در خصوص پدافند غير عامل با دهياران نشست برگزار مي‌کند، افزود: اين تعامل بايد در آينده نيز بيشتر و بهتر شود.

مديرکل پدافند غير عامل استانداري همدان با اشاره به اينک خوراک علمي در بحث پدافند غير عامل وجود ندارد، گفت: در استان 11 کارگروه در زمينه پدافند غير عامل فعاليت مي کنند.

وي با اشاره به اينکه طبق نظرسنجي صورت گرفته در 10 ماه گذشته 43 درصد مردم همدان پدافند غير عامل را با عنوان مديريت بحران مي‌شناسند، تصريح کرد: پدافند غير عامل با مديريت بحران تداخل ندارد.

حسيني با بيان اينکه کتاب نوشته شده درباره پدافند غير عامل منتظر اعتبارات است، ادامه داد: تا کنون هيچ کتابي درباره پدافند غير عامل در دانشگاه‌هاي ما نوشته نشده و اکنون کتاب نوشته شده منتظر اعتبارات براي چاپ است.

وي به تعداد دانشجوهاي مشغول به تحصيل در رشته پدافند غير عامل نيز اشاره کرد و گفت: 110 هزار دانشجو در دانشگاه‎هاي استان مشغول تحصيل هستند اما تنها 40 تا 50 دانشجوي پدافند غير عامل در سطح کارشناسي داريم.

مديرکل پدافند غير عامل استانداري همدان با بيان اينکه اعتبارات جاري و عمراني براي پدافند غير عامل در نظر گرفته نشده و اما اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته است، افزود: گره‎هاي اين چنيني باعث شده ما نتوانيم موضوع پدافند غير عامل را به جامعه اداري معرفي کنيم.

وي پدافند غير عامل را دفاع بدون سلاح تعريف کرد و بيان کرد: پدافند غير عامل با پدافند عامل تفاوت اساسي دارد چراکه در پدافند غير عامل با جنگ‌افزار سر و کار نداريم و به جاي استفاده از نيروهاي نظامي از نيروهاي مردمي استفاده مي‎کنيم.

حسيني با اشاره به اينکه ما در پدافند غير عامل به دنبال مصون‌سازي هستيم، ادامه داد: ما در سطح استان مراکز ثقلي در اختيار داريم که به دنبال احياي آن‌ها از طريق سيستم اطلاعات جامع جغرافيايي هستيم.

وي با اشاره به اينکه دستگاه اداري وجود ندارد که با پدافند غير عامل ارتباط نداشته باشد، اظهار کرد: به جرأت مي‎توان گفت 51 درصد از جمعيت با نحوه صحيح استفاده از فضاي سايبري آشنايي ندارند.

مديرکل پدافندغيرعامل استانداري همدان با اشاره به اينکه 53 درصد مردم و 72 درصد جوانان عضو شبکه‎هاي اجتماعي هستند، گفت: فضاي سايبري کمترين هزينه براي دشمن و بيشترين تهديدها را براي کشور ما دارد.

وي با بيان اينکه اگر نتوانيم در حوزه سايبري مطالعات خود را افزايش دهيم ضربه خواهيم خورد، تاکيد کرد: اگر خود را به سلاح علم مسلح نکنيم دشمن مي‎تواند کشور را زمين‎گير کند.

حسيني با بيان اينکه يک‌هزار و 73 روستا در استان وجود دارد و طرح هادي در آنها در حال اجراست، بيان کرد: در هيچ طرح هادي پيوست پدافند غير عامل شکل نگرفته است اما اخيراً اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينکه بيش از 40 درصد مردم همدان حاشيه‌نشين هستند و پدافند غير به دنبال برنامه ريزي در اين زمينه است، اظهار کرد: ما در همدان با مهندسي معکوس روبرو هستيم و بيش از 90 درصد ابنيه‌ها در کشور و همدان فاقد مقررات علمي ساختمان هستند.

در ادامه بخشدار مرکزي همدان از دهياران خواست تا با همکاري ائمه جماعات و شورا نسبت به تبيين پدافند غير عامل اقدام کنند.

حميد عبدلي افزود : هم اکنون با برنامه ريزي بعمل آمده بسياري از پروژه ها و طرحهاي کوچک عمراني در روستاها توسط دهياري ها انجام مي شود که پيشرفت قابل توجهي را بدنبال داشته است .

وي تصريح کرد : دهياري ها با جلب مشارکت روستائيان طرحها را به سرانجام مي رسانند و پيشرفت طرحها بسيار ملموس است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان