اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1395 - 17:50   |   کد مطلب: 22481
رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: دانشجویان باید ماهیت و جایگاه مهم خود را حفظ کنند و نباید به بازوان سیاسی احزاب تبدیل شوند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، منصور غلامی روزافزود: برخی احزاب از بتن جامعه بر روی دانشجویان تاثیرگذارند و این اتفاق خوبی نیست چرا که در صورت این اتفاق دانشجویان به بازوانی برای بازی های سیاسی احزاب تبدیل می شوند.
وی تصریح کرد: دانشجویان نباید مسائل را یکطرفه قضاوت کنند چرا که قضاوت یک طرفه دانشجویان را از واقعیت های منطقی جامعه دور می کند.
وی ادامه داد: روز دانشجو فرصتی است که نقش برجسته و پررنگ دانشجویان ، این قشر عظیم و سرنوشت ساز را در جامعه یادآوری کنیم و یادمان نرود که آنها همواره برای شکوفایی ایران بزرگ تلاش کرده اند.
وی با بیان اینکه نقش جوانان برای برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای انقلاب در دست دانشجویان بود، افزود: دانشجویان سهم خود را در پیروزی انقلاب به خوبی ایفا کردند.
غلامی تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به لحاظ اتفاقات فرهنگی که رخ داد همه دانشجوها در سطوح مختلف جامعه به فعالیت‌های سیاسی اجتماعی پرداختند و تجربه، این امکان را به نظام جمهوری اسلامی داد تا نیروهای مدیریتی توانمندی را تحت اختیار داشته باشند که حاصل آن را در دفاع مقدس مشهود بود.
وی بیان کرد: دانشجویان ، قشر تاثیر گذار در فرهنگ و کارآمدی همه جانبه‌ یک ملت، نه در یک روز از تقویم که در لحظه لحظه‌ حیات جامعه، حضوری ملموس و مؤثر دارند.
وی با بیان اینکه دانشجو به عنوان دیده‌بان همیشه بیدار جامعه، با آگاهی از این رسالت بزرگ، همواره اتفاقات پیرامون خود را سنجیده و ریزبینانه رصد می‌کند افزود: دانشجویان با ترازوی نقدی که مبتنی بر اعتدال است فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه را برای دیگران باز می نماید.
وی با بیان اینکه بدون شک، لازمه نقد و پرسشگری، صیانت از آزادی بیان، حمایت از آزاداندیشی و فراهم آوردن زمینه های مشارکت فرهیختگان در تغییرات و اصلاحات ساختاری مجموعه آموزش عالی است افزود: روز دانشجو نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجوی مسلمان است .
دانشگاه بوعلی سینا بیش از 12 هزار دانشجو در رشته مقطه های مختلف دارد.
 

انتهای پیام /*

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان