اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1396 - 14:54   |   کد مطلب: 27656
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان گفت: متاسفانه در سال های گذشته شاهد دوره هایی بودیم که جنبش دانشجویی پادوی احزاب و گروه های سیاسی شده و از آرمان خواهی ها فاصله گرفته اما دانشجو باید مراقب باشد دچار این آسیب نشود.
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان

طیب فریادرس، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفت و گو با  صبح الوند، ضمن بیان اینکه  دانشجو باید از ویژگی هایی که بر اساس آن ها روز دانشجو شکل گرفته مراقبت کند گفت: 16 آذرماه بر اساس آرمان خواهی،حراست از هویت ملی، مراقبت از وحدت و استقلال  کشور  و مبارزه با استکبار شکل گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئله ی فلسطین همیشه یکی از ابعاد استکبار ستیزی بوده است افزود: متاسفانه در سال های گذشته شاهد دوره  هایی بودیم که جنبش دانشجویی پادوی احزاب و گروه های سیاسی شده و از آرمان خواهی ها فاصله گرفته اما دانشجو باید مراقب باشد دچار این آسیب نشود و همواره حساسیت خودر را نسبت به مسائل جهانی و کشوری به موقع نشان دهد.

 

* عده ای در کشور از جریان داعش  حمایت میکردند

فریادرس با اشاره بر اینکه روزانه در سطح کشور ما حساسیت ها و مسائل  مشخصی وجود دارد که دانشجو باید به آن ها توجه داشته باشد تصریح کرد: تا چندروز گذشته عده ای در کشور ما از جریان داعش  حمایت میکردند، هرچند  حمایت ها به صورت مشخص نبود اما به شکلی بود که محصولش  حمایت از تروریسم بود .

 

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ادامه داد: عده ای به حضور کشور ما در منطقه مقاومت دید منفی داشتند اما فضای عمومی  به صورتی شکل گرفته که اتحاد عمومی در کشور وجود دارد، باید نسبت به  مسائل قدس هم این دید را داشته باشیم و پیگیر این مسئله باشیم که به امید خدا به آرمان ها و اهداف های انقلاب برسیم.

 

وی ضمن اشاره بر اینکه دانشجویان  بسیجی باید به فکر رضایت حضرت حق باشند خاطر نشان کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند هر کدام از شما بسیجی ها یک عظم و اراده و  ایمان و یک نیروی محرک  هستید که به سمت آرمان ها حرکت میکنید، وظیفه سازمان بسیج دانشجویی هماهنگ کردن عزم، اراده و ایمان هاست و بایدآن ها ر ا در مسیر هماهنگ و متحد کردن قرار دهد.

 

فریادرس، سازمان بسیج دانشجویی را در بعضی از ابعاد موفق دانست و گفت: ما در برخی از ابعاد هنوز به موفقیت کافی نرسیده ایم اما در کل سه ماموریت را برای امسال و سال اینده مد نظر خود داریم که یکی از ابعاد ماموریت به فرموده رهبر انقلاب وجود گفتمان انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه ها به صورت گفتمان قالب است.

 

وی با بیان این که ماموریت  دوم  بسیج دانشجویی باید تقویت و ساخت درونی بسیج  دانشجویی باشد اظهار کرد: ما موظفیم تربیت تراز انقلاب اسلامی را داشته باشیم و ماموریت سوم  ما جذب حداکثری با نگاه  و رویکرد اجتماعی و مسئله جذب جریان  خاکستری، شبه سکولار و سنتی های غیرانقلابی است که در هر بعد موفقیت ها متفاوت بوده.

 

* سرلوحه کار بسیج دانشجویی توصیه 21 ماده ای مقام معظم رهبری است

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ضمن اشاره بر اینکه  توصیه 21 ماده ای مقام معظم رهبری را  سرلولحه کار خود قرار دادند افزود:  بسیج ومجموعه تشکل دانشجویی  باید توصیه های 21 ماده ای رهبر را عمل کند تا نتیجه  نهایی آن رسیدن به اعدافی باشد که رهبر در فرمایشات خود با تشکلات دانشجویی فرمودند.

 

فریادرس، نگاه بسیج دانشجویی به ادارات و سازمان هارا نگاه مطالبه گرانه دانست و گفت: در همه ابعاد با دستگاه ها ارتباط داریم و مطالباتی در سطح دانشگاه ها شکل میدهیم و پیگیر آن ها هستیم، و این طبیعی است که از هرکس نقد کنیم خوشش نیاید اما دستگاه هایی که توانستند خود را با نگاه انقلاب اسلامی همراه کنند طبیعتا همراهی بهتری با فضای بسیج خواهند داشت.

 

وی ضمن اشاره بر اینکه یکی از ابعاد در بسیج دانشجویی برگزاری اردوهای جهادی است تصریح کرد: ما امسال 17 خانه برای محرومین در اردوهای جهادی  ساختیم و در این میان بعضی  دستگاه ها مثل کمیته امداد همکاری خوبی با ما داشتند ولی برخی دستگاه های دولتی هم  ارتباطات ضعیفی داشتند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان علت ارتباط گیری ضعیف برخی سازمان و ادارات با بسیج دانشجویی و اردوهای جهادی را حاکم شدن نگاه غیر انقلابی دانست و اظهار کرد: وقتی کسی  نتواند درک کند که چند جوان بسیجی میتوانند خدمتی را که یک دستگاه دولتی  طی یکسال نمیتواند ارائه دهد را عملی میکنند این مشکلات و عدم همکاری ها پیش می آید.

 

وی در پایان تاکید کرد: مشکل اصلی این است که تفکر غیر انقلابی در خیلی از مسائل  وجود دارد  و شرط اینکه بتوانیم کشور را به رشد و توسعه مد نظر برسانیم این است که در همه دستگاه ها مدیرانی داشته باشیم که انقلابی باشند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان