اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آذر 1395 - 21:31   |   کد مطلب: 22690
وزیر دفاع گفت: ممکن است دشمنان با برآورد غلط و تکیه‌بر امکانات مادی بخواهند جنگی را بر ما تحمیل کنند که البته پیش‌بینی پیامدهای این جنگ سخت خواهد بود و اینکه آغازگر جنگ پایان‌دهنده آن نیستند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع با حضور در کنفرانس امنیتی تهران گفت: در نیمه اول قرن 21 ما شاهد دو جریان هستیم، یکی قدرت‌های درجه دوم که به دنبال ایجاد ائتلافی در مقابل نظام سلطه هستند که در برابر آن بایستند. جریان دوم آمریکایی‌ها هستند که تلاش می‌کنند مانع از شکل‌گیری ائتلاف علیه خودشان شوند.

 
وی تصریح کرد: پدیده داعش عصاره 30 سال برنامه‌ریزی همه جانبه نظام سلطه علیه مقاومت، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است که تلاش کردند تا با این پدیده بتوانند در معادلات امنیتی منطقه حاکم شوند.
 
وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اهداف آمریکا که پس از جنگ جهانی دوم ترسیم شده و تا به امروز دنبال می‌شود گفت: از جمله این اهداف این است که در نیم‌کره غربی نباید هیچ مخالفتی در مقابل آمریکا وجود داشته باشد، علاوه بر این باید تسلط کامل بر اقیانوس‌های جهان و دریاهای مجاور وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: از دیگر اهداف آمریکا این است که از شکل‌گیری کشورهای قدرتمند در هر جای دنیا جلوگیری کند تا مبادا با سیاست‌های آنها مخالفت کنند.
 
وزیر دفاع با بیان اینکه اهداف و منافع ملی ما در منطقه درست نقطه مقابل آمریکا است، گفت: هر آنچه تاکنون از حاکمیت جمهوری اسلامی در منطقه رخ داده ناشی از همین تضاد ذاتی و ماهیتی است. البته ما هیچ‌گاه دنبال ایجاد جنگ و درگیری نیستیم، اما باید همه ریشه‌هایی که تبدیل به بحران و منازعه می‌شود را رصد کنیم و خودمان را برای هر احتمالی آماده کنیم.
 
دهقان در ادامه پیرامون نوع نظم امنیتی مناسب برای غرب آسیا گفت: غرب آسیا از آغاز تأسیس رژیم صهیونیستی در ذات خود یک بحران مستمری را پذیرفت که بر همین اساس منطقه تا به امروز روی آرامش را به خود ندیده و همواره نظم متزلزلی در منطقه حاکم بوده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: البته روند تحولات در منطقه به‌رغم تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و ازناب منطقه‌ای آنها هیچ‌گاه به سمت بهتر شدن وضعیت امنیتی اسرائیل نرفته است، بلکه باعث تهدید جدی‌تر برای آنان شده است که حتی تهدید به حد تهدید وجودی منجر شده است.
 
وزیر دفاع در همین خصوص گفت:‌ از زمان تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، نظم امنیتی که در منطقه وجود داشته نظم امنیت محوری برای رژیم صهیونیستی بوده و در کنار آن نیز انتقال انرژی.
 
دهقان در ادامه با تقسیم‌بندی وضعیت منطقه از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی تا به امروز گفت:‌ اولین دوره به زمان تأسیس رژیم صهیونیستی تا پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد که رژیم صهیونیستی در این دوره به دنبال تسخیر سرزمین و سرپا کردن دولت بود و به دنبال این بود که دایره وجودی خود را افزایش کند که بعداً جنگ‌هایی رخ داد و سرزمین‌های منطقه به اشغال این رژیم درآمد. در آن زمان یکی از مقامات رژیم صهیونیستی وقتی وارد صحرای سینا شد، گفت؛ امروز مقابل روز فتح خیبر است. تا پیروزی انقلاب اسلامی نیز تسلط امنیتی به دست رژیم صهیونیستی بود. دور زمانی دیگر به پیروزی انقلاب اسلامی تا 11 سپتامبر برمی‌گردد که در این زمان نیز یکی از مقامات رژیم صهیونیستی می‌گوید روزهای سرد و تاریک برای اسرائیل فرا رسیده است و یکی دیگر از مقامات رژیم صهیونیستی گفت که انقلاب اسلامی زلزله‌ای است که اسرائیل را خواهد لرزاند. این وضعیت نشان از پایان نظم امنیت رژیم صهیونیستی محور می‌داد که نشانه‌های آن عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان، فروپاشی پیمان کمپ دیوید، شکست عراق در جنگ تحمیلی و ظهور طالبان و القاعده.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازه زمانی دیگر از 11 سپتامبر تا ظهور پدیده داعش است، انفجار برج‌های دوقلو بهانه‌ای برای لشکرکشی آمریکا در عراق و افغانستان آن‌هم به بهانه کنترل و از بین بردن جریانات تروریستی شد.
 
وزیر دفاع ادامه داد: هدفی که در این وضعیت آمریکا به دنبال آن بود تضعیف جبهه مقاومت در مقابل تقویت رژیم صهیونیستی بود که البته در نتیجه اقدامات آمریکا جمهوری اسلامی در افغانستان به وجود آمد، رژیم بعث در عراق سقوط کرد. ارتش رژیم صهیونیستی از حزب‌الله و جریانات مقاومت شکست‌هایی متحمل شد که باعث ایجاد فضای متفاوتی شد که برای اولین بار در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی، مقاومت و جریان مقابل این رژیم به یک بازدارندگی مؤثر و پایداری رسیدند و از آن به بعد بود که رژیم صهیونیستی نگران شد که اگر اقدامی مانند گذشته علیه لبنان و جبهه مقاومت انجام دهد، پیامدهای ناگواری برایش در پی خواهد داشت که در ادامه این شرایط با بیداری اسلامی همزمان شد.
 
دهقان در ادامه تصریح کرد: حال با پدیده داعش روبرو هستیم که عصاره 30 سال برنامه‌ریزی همه‌جانبه نظام سلطه علیه مقاومت، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است که آنان تلاش کردند با این پدیده در معادلات امنیتی منطقه حاکم شوند. در این ماجرا شاهد حضور کشورهای عربستان، ترکیه، قطر در کنار رژیم صهیونیستی هستیم. آن کسی که دراین‌بین منفعت برد رژیم صهیونیستی بود و برای مردم منطقه کشتار و تخریب زیرساخت‌ها را به همراه داشت.
 
وی با بیان اینکه جریان داعش یک جنبه از جنگ نیابتی بوده است، گفت: نظام سلطه می‌خواست با این جریان نظام سیاسی سوریه را سرنگون کند، عراق و سوریه را تجزیه کند و شرکای راهبردی جمهوری اسلامی که جبهه مقاومت را تشکیل می‌دهد، از بین ببرد که این چرخه را حمله عربستان به یمن تکمیل می‌کند.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: اما در مقابل دولت و ملت سوریه مقاومت کردند، جریان مقاومت از دولت و ملت سوریه حمایت کردند، جمهوری اسلامی در بعد سیاسی و حمایت‌های نظامی در کنار دولت و ملت عراق و سوریه ایستاد که این وضعیت منجر به این شد که این پرونده گشوده‌شده برای به‌هم ریختن نظم منطقه به سمت بسته شدن پیش برود.
 
دهقان در ادامه با اشاره به تجاوز عربستان به یمن و تحولات کشور یمن گفت:‌مردم یمن می‌خواستند نظام سیاسی فاسد حاکم بر خودشان را ساقط کنند و در این راستا حرکت کردند. ملت یمن ضد فساد و تجاوز است و در مقابل عربستان مقاومت می‌کند. با این مقاومت‌ها نقشه‌ای که نظام سلطه از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و ازناب آنها کشیده‌اند به شکست انجامید.
 
وی در ادامه با بیان آنکه ما امروز منطقه را بر سر یک دوراهی جنگ و ثبات و امنیت می‌بینیم گفت: تنها راه یکه می‌شود برای استقلال و ثبات و امنیت در منطقه پیش گرفت این است که همه کشورهای منطقه نقش واقعی و حقیقی جمهوری اسلامی و نفوذ آن در منطقه را پذیرا باشند. البته این نقش و نفوذ توسعه‌طلبانه یا تجاوزکارانه نیست، بلکه در جهت استقرار ثبات، امنیت و از بین بردن عوامل بی‌ثبات‌کننده است.
 
وزیر دفاع تأکید کرد: تنها کشوری که می‌تواند در منطقه ادعا کند با خشونت،‌ افراط و ترور مقابله‌ می‌کند و به دنبال استقرار صلح و ثبات است، جمهوری اسلامی است. توسعه منطقه را در سایه استقرار چنین امنیتی می‌دانیم.
 
دهقان در ادامه گفت: راه دیگر برای منطقه این است که راه ثبات و امنیت پیگیری نشود و کنترل جمهوری اسلامی موردتوجه قرار گیرد و دیگران بخواهند ما را محدود کنند و عوامل قدرت‌ساز در منطقه که همراه جمهوری اسلامی است را به سمت متلاشی شدن پیش ببرند و جنگی راه بیفتد که طرف مقابلش تنها ایران باشد.
 
وی ادامه داد: در خصوص راه اول که استقرار ثبات و امنیت بود، ما به‌عنوان یک کشور مستقل از استقرار نظام‌های قانونی متکی به خواست مردم دفاع می‌کنیم و اینکه حضور نیروهای بیگانه نه‌تنها صلح و امنیت را به همراه ندارد، بلکه مردم منطقه بایستی هزینه تأمین منافع کشورهای فرامنطقه‌ای را پرداخت کنند و ناامنی ناشی از حضور آنها را بپذیرند.
 
وزیر دفاع پیرامون موجودیت رژیم صهیونیستی گفت: ما اساساً آن را نامشروع می‌دانیم و هرگز آن را نخواهیم پذیرفت. جمهوری اسلامی اعلام کرده است اگر همه ملت فلسطین در هر مکانی که هستند بیایند و نسبت به نظام سیاسی مطلوب خود رأی دهند، موضوع حل می‌شود و ما آن را درست می‌دانیم. اگر چنین راهبردی پذیرفته شود یک حقیقتی رخ خواهد داد و آن برگشت امنیت به منطقه خواهد بود. کسانی که طالب صلح و ثبات هستند باید به چنین راه‌حلی تن دهند.
 
وی در ادامه گفت: در مقابل راه‌حل استقرار صلح و ثبات پرتنش کردن منطقه و احتمالاً ایجاد جنگ است که پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت. ممکن است دشمنان با برآورد غلط و تکیه‌بر امکانات مادی بخواهند جنگی را بر ما تحمیل کنند که البته پیش‌بینی پیامدهای این جنگ سخت خواهد بود و اینکه آغازگر جنگ پایان‌دهنده آن نخواهد بود.
 
وزیر دفاع تأکید کرد: چنین جنگی در منطقه به معنای نابودی رژیم صهیونیستی است. جنگ در منطقه به معنای درگیر شدن کل منطقه خواهد بود که ورود نیروهای فرامنطقه‌ای را هم به همراه خواهد داشت که می‌تواند جنگ جهانی را شکل دهد.
 
دهقان ادامه داد: از دیگر پیامدهای این جنگ، از بین رفتن و فروپاشی دولت‌شهرهای جنوب خلیج‌فارس خواهد بود، چراکه آنها به ملت خود متکی نیستند و احتمال رویارویی و درگیری مستقیم جمهوری اسلامی ایران با آمریکا در خلیج‌فارس و دریای عمان وجود دارد.
 
دهقان پیرامون نتایج انتخابات آمریکا گفت: فرد منتخب به‌رغم اینکه فردی اقتصادی است، اما با دستیارانی که انتخاب کرده می‌تواند مسیر متفاوتی را برای وی ترسیم کنند. این انتخابات منجر به ایجاد نوعی نگرانی در کشورها به‌خصوص حوزه خلیج‌فارس شده است که رفتن به سمت انگلیس و باز شدن پای انگلیس به منطقه واکنشی در این خصوص است که در این رابطه سفر نخست‌وزیر انگلیس به حاشیه خلیج‌فارس و شرکت در شورای آنان را نیز مشاهده می‌کنیم.
 
وی در ادامه در واکنش به سخنان اخیر نخست‌وزیر انگلیس گفت: این بیانات و این مواضع نابخردانه ناشی از خوی استعماری قدیمی بریتانیا، ناپختگی سیاسی، مست‌کننده بودن دلارهای نفتی، فرصت‌طلبی سیاسی و احیای تفکر استعمارگرانه انگلیس است.
 
وزیر دفاع در ادامه خاطرنشان کرد: پس از برجام ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی غیرممکن است. در ادامه ترامپ یا مجبور است از شعارهای انتخاباتی خود فاصله بگیرد و به تصمیمات دستگاه سیاست‌گذاری آمریکا تن دهد که با توجه به شخصیت ترامپ که هر کاری را با دلار می‌سنجد به نظر نمی‌رسد اقدام تندی علیه کشور ما انجام دهد.
 
دهقان افزود: ترامپ همچنین در خصوص هزینه‌های آمریکا در جنگ عراق اظهاراتی داشته که خود نشان از این می‌دهد که هر کاری را با دلار می‌سنجند.
 
وی پیرامون وضعیت جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی گفت: جمهوری اسلامی باید بر اصول و آرمان‌های انقلابی خود اصرار بورزد و هیچ بهانه‌ای برای اجماع جهانی علیه خود ندهد و باید نگرانی که در خلیج‌فارس و اروپا به وجود آمده را حفظ کند و اجازه اجماع را ندهد.
 
وزیر دفاع تأکید کرد: ما باید اعلام کنیم خواهان ثبات و امنیت در منطقه و ایفای نقش مؤثر در استقرار ثبات در منطقه هستیم. آقای ظریف نیز همان‌گونه که بیان کرده‌اند، معتقد است ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه و رژیم صهیونیستی خواهیم ایستاد.
 
دهقان در پایان تصریح کرد: ما یقین داریم ثبات و امنیت منطقه در خروج نیروهای فرامنطقه‌ای، تن دادن به خواست ملت‌ها و پیمان جمعی ـ‌ امنیتی برای تأمین امنیت منطقه است که در این وضعیت جایی برای رژیم صهیونیستی در منطقه نخواهد ماند.
 
انتهای پیام/.
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان