اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آذر 1395 - 9:07   |   کد مطلب: 22703
استاندار همدان گفت: توانمندسازي و توجه به حاشيه شهر از اولويت هاي کشور در کاهش آسيب هاي اجتماعي است.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در  نشست هم انديشي درخصوص حاشيه شهر افزود: بر اساس بيانات مقام معظم رهبري؛" اقدامات در ارتباط با آسيبهاي اجتماعي 20 سال ديرتر در کشور آغاز شده است" و به همين دليل بايد توجه و فعاليت بيشتري  صورت پذيرد.

وي افزود: با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري در اين زمينه، بايدبراي کاهش آسيب هاي اجتماعي  در حاشيه شهر اقداماتي انجام دهيم.

استاندار اضافه کرد: بعد از ??سال از سفر مقام معظم رهبري مي خواهيم از برکات اين سفر براي حل مشکل حاشيه نشيني استفاده نماييم،تعيين تکليف کنيم و راه گسترش راببنديم

نيکبخت تصريح کرد: به حضور نمايندگان مردم همدان در مجلس، در اين هم انديشي نياز داريم و به همين دليل در اين جلسه تصميمي اتخاذ نمي شود.

وي خاطرنشان کرد:  هر گونه تصميم گيري براي انجام اقدامات در حاشيه شهر بايد با مشارکت تمام دستگاه هاي نظارتي استان باشد.

استاندار ادامه داد:  بايد حاشيه ايجاد شده را تعيين تکليف کرد و در اين کار کسي با ساخت و ساز قانوني مخالف نيست ، بايد کاري کرد که هرکس خواست ساخت و ساز کند، با مراجعه به شهرداري و نهادهاي مرتبط مجوز بگيرد البته نبايد در شهرداري اذيت شود.

نيکبخت اظهار داشت: مبناي تصميم براي اين مناطق بايد پيشگيري از گسترش آنها باشد البته ما در مقابل يک عمل انجام شده قرار گرفته ايم ، يک عده از هم ميهنان، بدون مجوز آمدند و در حاشيه شهرها ساخت و ساز کردند و اکنون در وضعيت خوبي نيستند و  راهکار اين است که گسترش حاشيه نداشته باشيم.

وي بيان داشت: فرمانداري همدان هزينه کرد ? ميليارد تومان تعهد شهرداري را در قياس با اعتبارات هزينه شده سال گذشته بررسي کند و توجه شود که اين هزينه کرد در اين مناطق بايد ? ميليارد تومان بيشتر از سال قبل باشد.

استاندار از  معاونت عمراني استانداري نيز خواست،  گروهي را براي بررسي بودجه ?? ميلياردي حاشيه شهر، تعيين کند.

در نشست هم انديشي درخصوص حاشيه شهر اعضاي جلسه نيز به بيان ديدگاه هاي خود در اين خصوص پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان