اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آذر 1395 - 23:10   |   کد مطلب: 22967
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان دولت در سال ۹۶ خبر داد و گفت: بر اساس اجرای این طرح همچون سال ۹۵ حداقل حقوق بازنشستگان تا سقف ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش صبح الوند به نقل از  صدا و سیما ، علی ربیعی در حاشیه مراسم آیین پاسداشت شب یلدا و قرعه کشی پرداخت وام قرض الحسنه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در مصاحبه با خبرنگاران بودجه پیش بینی شده برای ترمیم حقوق بازنشستگان را در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این میزان در سال ۹۶ به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت .
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حداقل حقوق بازنشستگان بصورت پلکانی تا سقف ۲۰ درصد افزایش یافت افزود : پیش بینی می شود این میزان در سال ۹۶ هم حداقل تا ۲۰ درصد افزایش یابد .
ربیعی به افزایش تعداد بازنشستگان در سال ۹۵ که مهمترین علت تعیین حداقل افزایش حقوق بازنشستگان است اشاره کرد و گفت : فرض دولت بر این بود که به تعداد بازنشستگان ۴۰ هزار نفر افزوده شود حال انکه تاکنون این تعداد به ۵۶ هزار نفر رسیده است .
وی با بیان اینکه سهام بیمه ملت را اخیرا صندوق بازنشتسگی کشوری خریداری کرده است از واگذاری این سهام به بازنشستگان خبر داد و از بازنشتسگان دولت خواست به این فرایند بپیوندند .
ربیعی درباره نحوه واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان گفت : صندوق بازنشستگی کشوری از هم اکنون آمادگی دارد سهام بیمه ملت را به بازنشستگان متقاضی واگذار کند و پول آن را از محل حقوق بازنشستگی بصورت اقساط کسر کند و انها را در سود این بیمه شریک کند .
وی واگذاری سهام سایر شرکت های سودده را به بازنشستگان و همچنین افرادی که در استانه بازنشستگی قرار دارند از دیگر برنامه های پیش بینی شده صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد و افزود : البته برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این خصوص برنامه های ویژه ای اجرا خواهد شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت وام قرض الحسنه به ۲۵۰ هزار نفر از بازنشستگان دولت گفت : سقف این تسهیلات تا سال گذشته برای بازنشستگان متقاضی ۲ میلیون تومان بوده که امسال به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است .
وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای این نوع تسهیلات بانکی را ۷۵۰ میلیارد تومان دانست و افزود : دولت درنظر دارد سقف وام پیش بینی شده را در سال های آینده به ۵ میلیون تومان برساند .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان