اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1395 - 10:26   |   کد مطلب: 22987
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان گفت: اولین همایش شهر سبز پایدار که در همدان برگزار می شود در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رسیده است

به گزارش صبح الوند، ابراهیم مولوی در کمیته علمی و اجرایی اولین همایش ملی شهر سبز پایدار با اشاره به برپایی این همایش در راستای انتخاب شهر همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار جهان اسلام توسط مجمع جهانی شهرهای اسلامی اظهار کرد: این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (آی‌اس‌سی) به ثبت رسیده است تا مقالات ارائه شده در همایش در این پایگاه پذیرفته شود.

وی با بیان اینکه محورهای همایش دربرگیرنده همه مسائل و معضلات مدیریت شهری است، ادامه داد: معماری نوین و شهر سبز پایدار، شهر هوشمند و شهر سبز پایدار، فضای سبز، پوششی گیاهی و باغات، سیما و منظر شهری، حمل و نقل سبز و توسعه پایدار شهری و توسعه کالبدی، فضایی و شهر سبز پایدار از محورهای این همایش است.

مولوی عمران شهری، مصالح نوین و شهر سبز پایدار، سیاست‌های مدیریت شهری در شکوفایی شهر و شهر سالم ارتقای سلامت شهروندان و شهر سبز پایدار را از دیگر محورهای همایش خواند و اضافه کرد: صنعت گردشگری اقتصاد شهری و شهر سبز پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر، سوخت‌های پاک و شهر سبز پایدار و محیط زیست، تغییرات اقلیمی، بحران آب و شهر سبز پایدار نیز از جمله محورهای همایش است که همه مربوط به مباحث مدیریت شهری است.

وی از ارسال اعلان همایش شهر سبز پایدار به همه دانشگاه‌های سراسر کشور، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات حفاظت محیط زیست سایر استان‌ها خبر داد و افزود: وبگاه همایش نیز از هفته گذشته راه‌‌اندازی شده است و بازدید 48 هزار نفر از سایت مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در یک ماه اخیر نشان‌دهنده استقبال بی‌نظیر و علاقه‌مندی متخصصان به حوزه مسائل زیست محیطی و مدیریت شهری است.

مولوی با اشاره به برپایی همایش شهر سبز پایدار در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی همدان در تاریخ 4 و 5 اسفندماه سال جاری گفت: معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سورنا ستاری معاون فناوری و علمی رئیس جمهور به ترتیب میهمانان ویژه روزهای اول و دوم این همایش هستند. وی با تأکید بر برپایی همایش ملی آبرومند در سطح همدان با به‌کارگیری از توان دانشگاه‌ها عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود مبلغی حدود 100 میلیون تومان برای همایش هزینه شود.

مولوی زمان فراخوان مقالات را تا 20 دی ماه و زمان اعلام نتایج را 16 بهمن ماه دانست و اضافه کرد: 25 بهمن ماه آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت‌کنندگان در این همایش خواهد بود. وی در پایان افزود: وجود 8 هزار هکتار باغات و فضای سبز در شهر و اطراف شهر همدان نشان می‌دهد همدانی‌ها دوستدار فضای سبز هستند.

*میرزایی: نگرش شورا مبنی بر مدیریت علمی و تخصصی است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با تبریک پیروزی شیرین حلب که دستاوردهای زیادی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: شورای اسلامی شهر همدان شاید از معدود شوراهایی باشد که نگرش آن مبنی بر مدیریت علمی و تخصصی نه در حد شعار بلکه در عمل است که از ابتدای دوره چهارم این امر به وضوح مشخص بوده است.

رضا میرزایی با اشاره به تأکید شورا بر استفاده از نظر جامعه دانشگاهی و متخصص در مباحث مدیریت شهری افزود: همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار انتخاب شده است که امیدواریم بتوانیم شاهد خروجی مناسب این همایش و دستاوردهای شایسته آن برای شهروندان باشیم و بستر مناسبی را برای اجرای فعالیت‌های مثبت در شهر همدان ایجاد کنیم.

*رحمانی: همایش شهر سبز پایدار در دانشگاه‌ها معرفی شود

رئیس کمیته علمی همایش شهر سبز پایدار نیز با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از توان دانشگاه‌ها در برپایی این همایش گفت: باید مبحث همایش در دانشگاه‌ها مطرح شود و برای معرفی آن با انجمن‌های علمی و مدیران گروه‌های مرتبط در دانشگاه‌ها جلساتی گذاشته شود.

محمد رحمانی با بیان اینکه این همایش از قالب نشست خارج شده و حرف‌های علمی در آن مطرح خواهد شد، اضافه کرد: شورای اسلامی شهر یک مجموعه فرهنگی و اجتماعی است و بهتر است برای برپایی همایش وارد جنبه‌های مادی نشود.

وی ادامه داد: وبگاه همایش نیز با کمک سازمان فناوری شهرداری همدان طراحی شده است که به راحتی می‌توان اخبار و اطلاعات همایش را در آن مشاهده کرد.

*محمدی: معرفی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه پیشرو در حفظ محیط زیست

محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در پایان این جلسه با اشاره به ارزیابی دانشگاه‌های سراسر کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست طی ماه‌های گذشته گفت: دانشگاه بوعلی سینا همدان به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر و پیشرو در حفظ محیط زیست معرفی شده است.

در پایان این جلسه حکم مسؤولان همایش شهر سبز پایدار به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان