اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. دى 1395 - 9:34   |   کد مطلب: 23005
استاندار همدان با بيان اينكه باید تولید فرآورده‌های لبنی باید بسته‌بندی، تولید و .. استاندارد و بهداشتی بوده و قابلیت عرضه برای صادرات را داشته باشد، گفت: مركز بهداشت در جایی که نباید سخت‌گیری کرده و در جایی که باید سخت نمی‌گیرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس ، محمدناصر نیکبخت  در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان، جلسات این شورا را جلساتی خوبی ارزیابی کرد و اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی می‌تواند حل مشکلات را به دنبال داشته باشد.

وی به جلسه استانداران با رئیس‌جمهور در دوشنبه هفته جاری اشاره کرد و با بیان اینکه در این جلسه بخش‌های مختلف از جمله حقوق‌دانان بزرگ کشور، مسؤولان و برخی نمایندگان مجلس حضور داشتند، ادامه داد: رئیس‌جمهور در این جلسه برای نخستین بار منشور حقوق شهروندی را تأکید و یادآوری کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه در منشور حقوق شهروندی حقوق مردم و نقطه نظرات امام(ره) بیان‌ شده است، افزود: در این منشور یادآوری شده که رئیس‌جمهور ناظر و مسؤول اجرای قانون اساسی و از عمده‌ترین بندهای قانون اساسی حقوق شهروندی و حقوقی در نظر گرفته‌شده برای مردم است.

وی بیان کرد: استانداران در این جلسه ملزم شدند بتوانند آنچه به حقوق شهروندی مربوط می‌شود و در توان است را در راستای جلوگیری از تضییع حق کسی اعلام کنند.

نیکبخت یادآوری حقوق مردم را اقدام شایسته‌ای دانست و با تأکید بر اینکه حقوق مردم باید محترم شمرده شود، تصریح کرد: اگر برخی مواقع حقوق مردم با مشکل مواجه شود، همه موظف به جلوگیری از تضییع آن حق هستند.

وی در ادامه حقوق شهروندی را در حکومت اسلامی توقع همگان دانست باید معنی داشته باشد و رعایت شود.

 

*97.5 درصد واحدهای مسکن مهر تعاونی‌ها تحویل‌ شده است

استاندار همدان با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی دبیر اتاق تعاون استان همدان و ضمن ابراز رضایت از فعالیت اتاق تعاون در استان بابیان اینکه اتاق تعاون در زمینه صادرات، تولید و مسکن مهر خوبی داشته است، افزود: استان همدان در بحث مسکن مهر رکورددار کشور است به‌ نحوی‌ که 97.5 درصد واحدهای مسکن مهر تعاونی‌ها تحویل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر بی‌مطالعه انجام شد، از وضعیت مکان‌یابی مساکن مهر انتقاد کرد و ادامه داد: برای مسکن مهر مسائلی پیش‌بینی‌ نشده اما تبلیغات وسیعی انجام‌ شده بود.

نیکبخت با اشاره به تحویل 8 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در استان همدان، بیان کرد: هدف ساخت مسکن ارزان برای مردم خوب است، اما نه اینکه مسکن در جایی ساخته شود که آب، برق، گاز و امکانات زیربنایی نتواند در آنجا مستقر شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا وام مسکن مهر 6 میلیون تومان بود که بعد به 15 و 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرد، ادامه داد: تعاونی‌های اتاق تعاون استان همدان تلاش‌های خوبی برای ساخت مسکن مهر داشته‌اند.

استاندار همدان در ادامه در خصوص شرکت‌های لبنی با بیان اینکه باید بررسی شود چه تعداد از شرکت‌های لبنی تعطیل‌شده به تملک بانک‌ها درآمده‌اند، تأکید کرد: واحدهایی که در تملک بانک‌ها درآمده باید اقاله شوند.

وی در رابطه با سلامت محصولات تولیدی لبنی در همدان بحث سلامت فرآورده‌های لبنی توزیع، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، بازار و صادرات مطرح است، افزود: توزیع شیر استریل و آماده توزیع در واحدهای صنفی به تولید استان آسیب می‌زند.

نیکبخت با بیان اینکه کارخانه‌ها با هزینه‌های سرسام‌آور استریل و بسته‌بندی مواد لبنی را رعایت می‌کنند، افزود: یک واحد صنفی با قیمت ارزان‌تر و بدون رعایت بهداشت فرآورده‌های لبنی را عرضه می‌کند.

 

* مرکز بهداشت در جایی که باید سخت‌گیری نمی کند

وی از عملکرد بهداشت در رابطه با واحدهای صنفی تولید و توزیع فرآورده‌های لبنی انتقاد کرد و با اشاره به اینکه مرکز بهداشت حساس به وظیفه نیست، افزود: مرکز بهداشت در جایی که نباید سخت‌گیری کرده و در جایی که باید سخت نمی‌گیرد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه طبق ضوابط سلامت کالا باید کالای سالم در اختیار مردم قرار گرفته شود، اظهار کرد: برای مباحث سلامت مردم هیچ‌ گونه کوتاهی نباید کرد؛ در راستای توجه به‌ سلامت و جان مردم اغماضی نخواهد شد.

وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ، تأکید کرد: صنفی که دارای شرایط پاستوریزه‌ کردن شیر است، باید دستگاه و ظروف مربوط مورد تائید بهداشت را تهیه کند تا به آن واحد مجوز دهید و یا مجوز را تمدید کنید.

نبکیخت در ادامه از حوزه اقتصادی استانداری خواست تا تعداد و درست بودن مجوزهای واحدهای صنفی فرآورده‌های لبنی را بررسی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی باید برای صادرات کار کنند، تأکید کرد: باید تولید فرآورده‌های لبنی باید بسته‌بندی، تولید و .. استاندارد و بهداشتی بوده و قابلیت عرضه برای صادرات را داشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کارخانه‌های کم نام و نشان باید برای ورود به بازار رقابت کنند، ادامه داد: کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی باید وارد بازاریابی مناسب و عرضه مناسب شده تا آسیب نبینند.

وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، افزود: روز گذشته از منطقه اقتصادی کیش تماسی با بنده گرفته و طرحی به نام همام در رابطه با اقتصاد مقاومتی مطرح شد که اکنون در مورد خوب یا بد بودن این طرح اظهار ظر ندارم اما شما آن را بررسی کنید.

 

*ایجاد 898 شغل در آبان ماه در همدان

نیکبخت در ادامه در رابطه با اشتغال ایجاد شده در استان با بیان اینکه طبق اعلام تأمین اجتماعی اشتغال آبان ماه 898 نفر بوده که نسبت به مهرماه 100 نفر افزایش داشته است، تأکید کرد: از ابتدای سال تا امروز 6 هزار و 20 نفر بیمه‌شده جدید در استان همدان ثبت‌شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در اشتغال رتبه سوم کشور را کسب کرده در حالی‌ که دو استان اراک و آذربایجان غربی به‌ صورت مصنوعی با همدان رقابت می‌کنند، افزود: توانایی‌های استان باید قدر دانسته شود.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام دولت آماده واگذاری به بخش خصوصی، ادامه داد: 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام از صفرتا 40 یا 50 درصد پیشرفت فیزیکی روی دست دولت گذاشته‌ شده است.

وی دولت به فکر افتاد پروژه‌های نیمه‌تمام را واگذار کند، افزود: از بخش خصوصی درخواست دارم اگر پروژه‌ای مورد نظر آن‌ها واقع‌ شده آن را به ما معرفی کنند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه هیچ مدیر و اداره‌ای نمی‌تواند پروژه‌های نیمه‌‌تمام خود را اعلام نکند، افزود: 150 یا 160 پروژه نیمه‌تمام آماده واگذاری به بخش خصوصی است که تاکنون 22 پروژه واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان