اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. بهمن 1395 - 22:29   |   کد مطلب: 23639
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 407 بیمار همدانی از نارسایی قلبی نجات یافتند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا عبادیان  در نشست بررسی سکته حاد قلبی اظهار کرد: این بیماران با انجام روش پرایمری Primary PCI در بیمارستان‌ ها توانستند به زندگی بازگردند و از نارسایی قلبی آنها جلوگیری شد.

 

وی یکی از مزایای اجرای طرح تحول نظام سلامت را توجه جدی به سکته حاد قلبی برشمرد و گفت: این طرح فرصت مناسبی برای جامعیت بخشیدن به خدمات پزشکی در استان و خارج از اسنان بوده که در مجموع منشا اقدامات مناسب و وسیع است.

 

عبادیان پیشگیری از نارسا شدن قلب به هنگام سکته حاد قلبی را از اهداف اصلی اجرای این برنامه دانست و از روند خوب اجرای آن در استان قدردانی کرد.

 

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست با تاکید بر توجه لازم به زمان طلایی در هنگام سکته حاد قلبی، گفت: انجام اینترونشن از 20 تیرماه امسال به طور کامل در دانشگاه انجام می‌ شود و تاکنون موفق عمل کرده ایم.

 

دکتر مهران جباری افزود: بیماران دارای علایم سکته حاد قلبی به منظور جلوگیری از تاخیر در اقدام درمانی باید از سوی نیروهای مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان، مرکز آموزشی درمانی بعثت و بیمارستان آتیه که دارای بخش سی. سی. یو و سرویس قلب هستند، منتقل شوند تا زمان طلایی این چرخه که 90 دقیقه است، از دست نرود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان