اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 23:32   |   کد مطلب: 23808
نایب‌ رئیس اتاق اصناف استان همدان بابیان اینکه مالیات بخشی از اصناف را زمین‌گیر کرده است، گفت: در سال 95 و 96 افزایش مالیاتی را نخواهیم داشت.
نایب‌رئیس اتاق اصناف استان همدان:

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، احمد گازرانی در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه اصناف در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی کشور نقش مهمی دارند، اظهار کرد: اصناف نبض اقتصادی در هر کشور هستند.

 

وی با اشاره به اینکه 17.5 درصد تولید ناخالص کشور و بزرگ‌ترین بخش تولید و توزیع را اصناف دارند، ادامه داد: اصناف در انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته‌اند پس می‌طلبد که امروز اهمیت ویژه‌ای به اصناف داده شود.

 

نایب‌ رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب یکی از ستون‌های مهم انقلاب اصناف بودند، تأکید کرد: امروز اصناف یکی از رهروان و دنباله‌روان راه رهبری و حامیان دولت هستند، اما جایگاه خوبی ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مسائل و تصمیم‌گیری‌های کشوری و شهری کمتر پیش‌آمده از اصناف نظرخواهی شود، ادامه داد: همیشه به اصناف بی‌توجهی و بی‌اهمیتی شده است.

 

گازرانی در ادامه به مسئله مالیات اصناف اشاره کرد و با بیان اینکه مالیات بخشی از اصناف را زمین‌گیر کرده است، افزود: در سال 95 و 96 افزایش مالیاتی را نخواهیم داشت، اما مالیات‌های بی‌حساب‌ و کتاب و مالیات بر ارزش‌ افزوده اصناف را زمین‌گیر کرده است.

 

وی تأکید کرد: با یک یا دو سال افزایش ندادن مالیات اصناف نمی‌توان کمکی به این حوزه کرده بلکه باید فکر اساسی شود.

 

نایب‌ رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اینکه یکی از موضوع‌های مهم در این روزهای پایانی سال مسئله نقدینگی است، ادامه داد: رکود بازار نیز موجب زمین‌گیر کردن اصناف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید در این روزهای پایانی سال بانک‌ها جلو آمده و تسهیلات لازم را در اختیار بازار قرار دهند، افزود: دولت باید فکر اساسی کرده و در ماه آخر سال با واریز پول یا تسهیلات ویژه به بازار موجب رونق در این بخش شود.

 

گازرانی با اشاره به اینکه همیشه به حمایت از بخش تولید تأکید شده اما امروزه بخش توزیع هم نیاز به حمایت دارد، تأکید کرد: اگر توزیع‌کننده قادر به عمل به تعهد خود نباشد، تولیدکننده هم با مشکل روبرو می‌شود.

 

وی در ادامه به مشکل قانون اداره کار در بخش تولیدکنندگان اشاره کرد و با بیان اینکه کارآفرین بدون اینکه برای دولت هزینه‌ای داشته باشد اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: اگر کارآفرین به خاطر تورم نتواند به تعهد داده‌شده در برابر کارمند خود عمل کند، با شکایت از سوی کارمند مواجه شده و حساب کارآفرین مسدود می‌شود.

 

نایب‌رئیس اتاق اصناف استان همدان تأکید کرد: وقتی دم از ایجاد اشتغال زده می‌شود باید قوانینی ایجاد کرده تا کارآفرین راحت بتواند اشتغال‌زایی کند.

 

وی با بیان اینکه اگر کاسبان و بازاریان یک چک برگشتی داشته باشند بانک دیگر به او وام و دسته‌چک نمی‌دهد، اضافه کرد: کلاه‌برداران با هر شرایطی که شده از همه شعب بانک دسته‌چک می‌گیرند اما بازاریان و کسبه با یک چک برگشتی باید از دسته‌چک و وام محروم شوند.

 

گازرانی اظهار کرد: امروزه بخش خصوصی و اصناف می‌تواند بخشی از مشکلات کشور را حل کرده اما به حمایت و توجه دولت نیاز دارد.

 

وی در ادامه به بحث برگزاری نمایشگاه بهاره اشاره کرد و با بیان اینکه با وضعیت رکود بازار برگزاری نمایشگاه بهاره اصلاً مناسب نیست، افزود: وضعیت بازار به‌ اندازه‌ای خراب‌ شده که اکثر اتحادیه‌ها فروش فوق‌العاده زده و حتی آن را تمدید کرده‌اند.

 

نایب‌رئیس اتاق اصناف استان همدان با تأکید بر اینکه اصناف در کنار دولت آمادگی برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی دارد، بیان کرد: مسؤولان اگر سری به بازار بزنند متوجه وضعیت اقتصادی اصناف می‌شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان