اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. بهمن 1395 - 16:03   |   کد مطلب: 23875
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان:
شعبه بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان افتتاح می‌شود
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از راه‌اندازی شعبه بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان خبر داد و گفت: اکنون در مرحله تجهیز ساختمان این شعبه هستیم و ساختمان آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان

به گزارش صبح الوند مهرداد نادری‌فر در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: راه‌اندازی شعبه بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان از اواخر سال 93 و اوایل سال 94 مطرح شد.

 

نادری فر بیان کرد: به سبب پیشینه تاریخی و فرهنگی همدان راه‌اندازی این بنیاد در همدان تشخیص داده شد و به دنبال آن پیگیری‌ها از بنیاد ایران‍شناسی کشور انجام گرفت و مجوز آن صادر شد.

 

وی عنوان کرد: چندی پیش محسن جانجان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند به عنوان سرپرست بنیاد ایران شناسی استان همدان منصوب شد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به فعالیت‌هایی که در این بنیاد انجام می‌گیرد، گفت: تعیین اولویت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، گویش و پوشش مردم استان، تعیین عناوین مهم پژوهشی مناسب رسانه‌های دانشگاهی، تمهیدات و تدارکات مقدمات، امکانات و تدوین برنامه‌های لازم پژوهشی و غیره از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این بنیاد است.

 

وی با بیان اینکه این بنیاد به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود، گفت: رئیس هیئت امنای این مرکز در همدان استاندار است و نماینده ولی فقیه در همدان، تعدادی از اساتید و رؤسای دانشگاه‌های استان، اداره کل ارشاد، معاونت سیاسی استاندار و اداره کل میراث فرهنگی استان اعضای هیئت امنای این مرکز را تشکیل می‌دهند.

 

 

نادری‌فر اظهار داشت: ساختمان این مرکز در شهر همدان انتخاب شده و اکنون رد مرحله تجهیز است که به‌زودی و تا پایان سال 95 و یا اوایل سال 96 افتتاح می‌شود.

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان