اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. بهمن 1395 - 18:12   |   کد مطلب: 23880
مدیر سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان:
طرح احیای مرکز محله کبایبان همدان به‌زودی آغاز می‌شود
مدیرسازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان از آغاز طرح احیای مرکز محله کبابیان در آینده نزدیک خبر داد.
مدیر سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از  تسنیم از ، میلاد کریمی صبح امروز در حاشیه صحن شورای شهر همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه محله چمن کبابیان از پویاترین محله‌های شهر همدان محسوب می‌شود بر این اساس احیای این محله قدیمی با مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات انجام خواهد شد.

 

 

کریمی با اشاره به اینکه احیای سه محله کبابیان، کلپا و محله حاجی به عنوان پایلوت مرکز محله در شهر همدان انتخاب شده‌اند، افزود: هدف از احیای این مراکز محله تلفیق سنت و تکنولوژی است، این مراکز با توجه به نیاز امروز و احیای بافت و فرهنگ قدیم شکل خواهد گرفت.

مدیر سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان با اشاره به اینکه بزودی عملیات اجرایی احیای چمن کبابیان آغاز می‌شود تصریح کرد: طرح احیای این محله توسط اداره کل راه و شهرسازی تهیه شده و اجرای آن با همکاری این اداره و سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری انجام می‌شود.

 

 

کریمی عنوان کرد: در احیای بافت‌های تاریخی و احیای محلات به گونه‌ای عمل می‌شود که هویت محلی، تاریخی و کالبد جسمی و روحی محلات حفظ شود.

 

 

وی بیان کرد: شاخص‌های کلان اجتماعی و فرهنگی شامل سطح سواد، ترکیب شغلی، ترکیب قومی، حس تعلق به محله، وجود امکانات تفریحی، آموزشی و فرهنگی، سطح عمومی معیشت، وضعیت بهداشت، سابقه سکونت، وضعیت بهداشت محیط، رضایت از سکونت و آسیب‌های اجتماعی در تعیین محدوده‌های بازآفرینی پایدار شهری در نظر گرفته شد.

 

 

کریمی اندازه قطعات مسکونی، سطح اشتغال، کیفیت ابنیه، مطالح نما، تعداد طبقات، فاصله از کاربری‌های مزاحم و کارگاه‌های کشاورزی، قرار گرفتن در حریم فشار قوی و وضعیت شعاع پوشش خدمات از جمله شاخص‌های کالبدی در تعیین محدوده‌های بازآفرینی پایدار شهری است.

 

 

مدیر سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان با مطرح شدن اصول توسعه پایدار و لزوم توجه به همه ابعاد وجودی شهر، شامل زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی، به عنوان اساس توسعه پایدار شهری، مشکل مناطق حاشیه‌نشین نیز وارد مرحله مطالعاتی جدیدی شده است.

 

انتهاي پيام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان