اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. اسفند 1395 - 13:48   |   کد مطلب: 23997
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
برگزاری دوره آموزشی ایمنی و بهداشت برای اعضای انجمن انبوه ساز مسکن
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان گفت : در اجرای ماده ( 131) قانون کارجمهوری اسلامی ایران و آئین نامه اجرائی مربوط به انجمن های کارفرمائی و وطائف و اختیارات و اهداف مندرج دراین بخش و تحقق بخشیدن به آن و به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز می باشد. انجمن صنفی کارفرمایان انبوه سازان مسکن تشکیل شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان

به گزارش صبح الوند، احمد توصیفیان گفت : ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری و انبوه سازی مسکن؛ ارزان سازی و گسترش کاربرد فناوری های نوین؛ ارتقای کیفیت تولید مسکن؛ انتقال تجربیات انبوه سازان از طریق ارتباط با اعضا؛ تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات؛ انجام اقدامات لازم برای تسهیل و امنیت فعالیت انبوه سازان؛ ایجاد ارتباط با تشکل های مرتبط حرفه ای در داخل و خارج از کشور و بسیاری از موارد دیگر، ازجمله اهداف مهم در نقطه شروع فعالیت انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان است.

 

ایشان با اشاره به این نکته که از دیدگاه کارشناسان، در شرایط کنونی سخن از اعتلا و توسعه صنعت ساختمان کشور جهت دستیابی به موقعیتی مشابه با سایر کشورهای موفق در عرصه تولید و عرضه مسکن   است گفت : بخش خصوصی  به حق خواستار توجه جدی تر دولت و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به این بخش با واگذاری امور کلان مملکت به بخش خصوصی هستند.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی همدان از آمادگی این اداره کل در برگزاری دوره های آموزشی خبر داد و  گفت : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی می تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین کار، دوره آموزشی ایمنی و بهداشت خدماتی در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و توسعه سطح فرهنگ ایمنی کار اعضای این انجمن انجام دهد.

 

توصیفیان آشنایی با اصول و مفاهیم ایمنی ، آشنایی با انواع خطرات و عوامل زیان آور محیط کار و روش های کنترل آنها ، آشنایی با انواع خطرات مکانیکی و روش های کنترل آنها ، ایمنی کار در ارتفاع ، شناخت قوانین و مقررات مرتبط با ایمنی و بهداشت کار ، تشریح وظایف مسئول ایمنی ، آشنایی با اصول و مبانی ایمنی برق ، آشنایی با اصول و مبانی ایمنی حریق ، آشنایی با علل وقوع حوادث شغلی و روش های پیشگیری و کنترل آنها و اهمیت و لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی ، انطباق بخشی آموزش های مطروحه با فعالیت و ماهیت شغلی افراد را بسیار حائز اهمیت دانسته و بر استمرار و برگزاری این دوره های آموزشی تاکید نمودند .

 

وی در پایان اظهار داشت : با اعمال آموزش های بروز و مدوّن می توانیم به میزان قابل توجهی از عامل خطای انسانی کاسته و به نحوی افراد را در برابر شغل خود ایمن نمائیم .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان