اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. فروردين 1396 - 23:50   |   کد مطلب: 24696
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
جلب مشارکت همگانی سریع‌ترین راه رسیدن به اهداف اقتصادمقاومتی است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سریع ترین راه برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی جلب مشارکت همگانی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان

به گزارش صبح الوند، احمد توصیفیان ظهر یکشنبه در بازدید از کارخانه های تولیدی همدان گفت: کسب اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین و جلب همکاری و مشارکت و نظارت همگانی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی موثر و راهگشا است.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در گروی آموزش صحیح به مردم و فرصت دهی به آنها برای ایفای نقش و فرهنگ سازی است.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی برای خروج از حالت شعاری و تبدیل به برنامه به مشارکت مردم نیاز دارد که همه اینها بخشی مهم از وظایف رسانه ها از جمله صداو سیما و مطبوعات است.

توصیفیان تاکید کرد: فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها و توجه به ابتکارات مردم و ایجاد نهادهای ارائه دهنده خدمات نوین و موثر موجب تقویت روحیه و انگیزه‌ دهی میشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد: اصلاح الگوی مصرف و افزایش کیفیت تولیدات  از ابتدایی ترین و اصلی ترین مقوله اقتصاد مقاومتی است و نقش بسیار ارزنده‌ای در افراد جامعه ایفا می‌کند چراکه تغییر از فرد شروع می‌شود.

وی یادآورشد: فرهنگ سازی و درونی سازی اقتصاد مقاومتی یعنی افراد خود بر عملکرد خود و دیگری نظارت کنند کمااینکه فرهنگ پدیده ای اکتسابی است و مقولات متعددی را در برمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: اولین گام برای گفتمان سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی یافتن مقوله ها و تعریف دقیق و صحیح آنها با در نظر گرفتن شرایط موجود در جامعه و نیازهای تک تک افراد است بنابراین برنامه ریزی درست بخشی از گفتمان فرهنگی اقتصاد مقاومتی است.

توصیفیان اضافه کرد: مدیریت در جامعه سه سطح عمومی، نخبگانی و توده ای دارد که از مهم ترین تمایزهای این سه قشر روش درک واقعیت‌ها و رفتار مبتنی بر آنهاست کمااینکه برنامه ریزی و انتظار عمل داشتن از مردم مستلزم آن است که اقناع شوند.

وی با بیان اینکه راهکارها نباید تجویزی باشند و در حد ابلاغیه و دستور العمل باقی بمانند، گفت: باید مفاهیم درونی سازی شود و افراد خود به جنبش و تحرک در آیند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: کم هزینه ترین، مفیدترین، کوتاه ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی جلب مشارکت همگانی است.

توصیفیان افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از آنکه امری اقتصادی باشد امری فرهنگی است زیرا اقتصاد مقاومتی باید به یک باور عمومی تبدیل شود.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد: مدیریت فرهنگی اقتصاد مقاومتی باید با مدیریت مصرف همراه باشد تا به ریاضیت اقتصادی تبدیل نشود.       

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان